Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:
Citaat:Het is niet toegestaan gebruik te maken van:
- een bit of stang niet voorkomend op de lijst van geoorloofde bitten/stangen;
- een martingaal en van alle andere hulpteugels, zoals slofteugels, gogues e.d.***;
- oorkappen, vliegennetjes, oogkleppen, bontje om de neusriem of elke andere voorziening, die het oriëntatievermogen van het paard beperkt.
- borsttuigen, voortuigen, staartriemen dan wel van elke andere voorziening die ervoor is bedoeld het zadel op zijn plaats te houden, met uitzondering van de (voor)singel;
- hoefschoenen;
- een tonglepel voor de klassen Z1-dressuur en hoger;
*** Op het losrijterrein en op andere trainingsplaatsen van het wedstrijdterrein zijn wel toegestaan:
) 

runningkawa schreef:Dat mag bij springen nog steeds
Kijk maar eens bij de boevenstaand elink, maar dan naar de spring afdeling
En ajmmer janinet, maar eigenlijk ook best wel logisch om het iedereen even eerlijk te maken
Carly22 schreef:het mag wel.. maar alleen met losrijden... (ik heb ook een paard gehad waarbij ik zoon ding echt nodig had... 15 min voor de proef deed ik hem eraf.. en dan ging t)
Succes
Citaat:Op het
losrijterrein en op andere trainingsplaatsen van het wedstrijdterrein zijn wel toegestaan:
- alleen trenshoofdstel met hoge neusriem, africhtingsneusriem, Mexicaanse neusriem of gecombineerde neusriem,
- glijdende martingaal, alleen echter in combinatie met een trenshoofdstel,
- springschoenen, bandages, peesbeschermers, strijklappen, e.d.,
.
oosterhoff schreef:pony's in de klasse a b c mogen wel een staartriem