Ik had even een vraagje.
Ik heb laats gehoord dat paarden gene chip meer moesten.
Dat dat niet meer verplicht was ofzow iets.
Weten jullie dara iets over?
groetjes,, manon
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

is ook handig voor diefstal
en ze hebben er helemaal geen last van gewoon doen dus
Neonlight schreef:Nee hoor, het is niet verplicht, maar ieder dier dat op de openbare weg komt is verplicht een paspoort te hebben met daarbij ofwel een chipregistratie, ofwel een DNA registratie.
Smurfie schreef:Ik heb mijn paard ook laten chippenis ook handig voor diefstal
en ze hebben er helemaal geen last van gewoon doen dus
volgens mij is dat nog steeds niet op orde hoor en diefstal nou dan gaan ze de grens over en er is niemand die dat controleert
... nee hoor het was weer een commerciele gebeurtenis en er zijn wat mensen aardig rijk van geworden...
kijk maar eens op de site www.invisio.nl/antichip en zie maar eens wat er met je paard kan gebeuren Neonlight schreef:Nee hoor, het is niet verplicht, maar ieder dier dat op de openbare weg komt is verplicht een paspoort te hebben met daarbij ofwel een chipregistratie, ofwel een DNA registratie.
Lusitana schreef:De chip is vooral om een paard te kunnen identificeren (herkennen). Als een paard een nummer- of code brandmerk heeft, hoeft het dus geen chip. En ook is de mogelijkheid tot DNA registratie al genoemd.
Het nadeel van chippen is dat een dierenarts niet echt onder de huid kan kijken en ja, er KAN dus een zenuwbeschadiging ontstaan of andere ellende. Nu is dat bij huisdieren (die ook gechipt worden) niet zo´n probleem, maar bij een prestatie dier als een paard, natuurlijk wel.
Trouwens Engels Volbloeds in Engeland worden door hun zwilwratten geidentificeerd. Dat kan dus ook.
Ik vind het chippen ook commerciele onzin.
Lusitana schreef:De chip is vooral om een paard te kunnen identificeren (herkennen). Als een paard een nummer- of code brandmerk heeft, hoeft het dus geen chip. En ook is de mogelijkheid tot DNA registratie al genoemd.
Het nadeel van chippen is dat een dierenarts niet echt onder de huid kan kijken en ja, er KAN dus een zenuwbeschadiging ontstaan of andere ellende. Nu is dat bij huisdieren (die ook gechipt worden) niet zo´n probleem, maar bij een prestatie dier als een paard, natuurlijk wel.
Trouwens Engels Volbloeds in Engeland worden door hun zwilwratten geidentificeerd. Dat kan dus ook.
Ik vind het chippen ook commerciele onzin.