Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
CarolShadow schreef:Mijn pony is pas bekapt gewoon traditioneel en hefet bijna niks meer en loopt op de straal maar kan bijna niet meer staan of lopen. vandaar dus dat ik me dit afvroeg. met de dagen mee loopt ze wel beter maar mijn eerdere hoefsmdi die bekapte ook traditioneel maar als hij bekapte had zagen d'r hoeven er heel anders uit, dan nu.
Anouar15 schreef:Mij is altijd verteld dat als een paard op de straal loopt hij kreupel gaat lopen. Dat is mij verteld door traditionele hoefsmeden.
Door me in het natuurlijk bekappen te verdiepen ben ik erachter dan dat onzin is. Mijn paard wordt natuurlijk bekapt en loopt dus op de straal, maar ik wordt door bijna iedereen (ook hoefsmeden) raar aangekeken en ongeveer voor gek verklaart.
Kreeg zelfs nog een verwijt naar mijn hoofd geslingerd "ik heb er voor gestudeerd, en jij weet niet eens waar je het over hebt!"
ellepel schreef:huh?
ik heb jarenlang "gewone"hoefsmeden gehad en bij allen steunt het paard op de straal, de hoefwand en de verzenen
Antheman schreef:CarolShadow schreef:Mijn pony is pas bekapt gewoon traditioneel en hefet bijna niks meer en loopt op de straal maar kan bijna niet meer staan of lopen. vandaar dus dat ik me dit afvroeg. met de dagen mee loopt ze wel beter maar mijn eerdere hoefsmdi die bekapte ook traditioneel maar als hij bekapte had zagen d'r hoeven er heel anders uit, dan nu.
Veel paarden die overstappen van traditionel bekappen naar natuurlijk bekappen ,zijn gevoelig op de straal. Het is vaak een kwestie van gewenning