hoe leer ik mijn pony's alleen staan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Morgan1

hoe leer ik mijn pony's alleen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 10:36

Ik stond altijd bij een vriendin van mij met me pony's , maar heb nu een weiland voor mezelf.
Dus ik kon gewoon gaan rijden, en de pony's stonden nooit alleen(ze stonden daar met z'n 5en)
Ik sta dus nu alleen met mijn 2 pony's, en weet niet hoe ik ze het aan moet leren om alleen te staan als ik één van de 2 meeneem om te rijden of te wandelen.
Heb het gister geprobeerd nou gillen, rennen, helemaal buiten adem(ze deden dit alle 2 als ze alleen kwamen te staan) pfff en dan was ik nog geen 2 min uitzicht.

Hoe hebben jullie dat gedaan en hebben jullie misschien een oplossing?
Ik heb wel een stal erbij , maar dat zijn ze ook niet gewend.
En als ik aan het rijden ben en het is warm weer wil ik de ander het ook niet aan doen om zo lang op stal te staan.

groetjes.

Michelle

Re: hoe leer ik mijn pony's alleen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:41

Gewoon mee doorgaan, wennen ze vanzelf aan.
Iso kon eerst ook niet alleen staan, en in het begin ook zo druk maken enz. maar na een tijdje houd dit echt op.

Als ik met de fjord ging rijden bleef amico alleen achter die raakt dan ook lichtelijk in paniek, maar als ik terug kom is er niets aan de hand, hij heeft dan inderdaad even 5 minuten staan bleren, maar geeft dit uit eindelijk wel op. HIj is wel weer supper blij als ik er weer ben, en doet het ook weer als ik wegga, maar daar kunnen ze echt wel tegen.

Maar jij vind het zielig als hij zo schreeuwt? of ben je bang dat hij doro de omheining gaat?

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 10:46

eigenlijk alle 2
Terwijl ik een hele goede omheining heb.
Ik ben idd bang dat er wat gebeurt als ik er niet bij ben.(mietje hé)

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:49

nee helemaal niet, ik had het in het begin ook, ik had alleen het voordeel dat er iemand "thuis" was die het even in de gaten kon houden, het was niet zo dat diegene bij het beestje in de wei ging zitten ofzo, maar hield wel een oogje op het paard. Gewoon even doorzetten. je zult zien dat ze er aan wennen.

vraag desnoods iemand die even een oogje op je andere pony houd

mulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:50

Hai ,
Ik heb ook 2 verzorgpaarden. 1 welsh en 1 haflinger zij dede exact hetzelfde. We zijn gewoon doorgegaan. Eerst begonnen met het einde van de weg en zo steeds een stukje verder. Als we terug kwamen waren ze inderdaad heelmoe, bezweet enzo... Ze zijn wel gewoon achter de draad gebeleven.

Nu gaat het al stukken beter. Als ik nu weg ga met een dan wil de andere wel af en toe hinneken en zo maar dat is ales. Heel soms willen ze nog wel eens gek doen, maar daar blijft het bij. Het gaat dus goed.

Als ze je vertrouwen en merken dat je gewoon terug komt komt hetvanzelf goed.

Advies... gewoon rustig doorzetten!!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:15

ja,da is....bij mij was het ook zo,is het soms nog altijd zo,als ik vertrek,dan ben ik verdorie blij dat ik goeie trommelvliezen heb,want tot ver buiten het zicht blijven ze allemaal hinnikend contact houden.....nu bon,ze wennen er idd aan,en weten na een tijd maar al te goed dat ze terugkomen,en ook weten de mijne precies vanaf wanneer de andere zullen horen dat ze in aantocht zijn,zelfs als een ander paard aankomt die ik nog niet gehoord heb(aan de hoeven op de weg ofzo),dan beginnen ze ook al te roepen,dusja,ze weten het maar al te goed,de mijne kennen op zich zelfs een trailer,als er een trailer op de straat voorbijkomt sprinten ze allemaal naar de weg om te zien of het toch maar geen paardje voor bij hen is....ongelooflijk hoe rap ze zo'n dingen leren