Trailerprobleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ferry80

Trailerprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 10:03

Ik zou vanmorgen naar de DA gaan, voor een onderzoek met mijn paardje, maar ik kreeg hem niet in de trailer.

Hij loopt er wel heel braaf in, maar zodra ik de stang erachter wil doen, weet hij niet hoe snel hij er weer uit moet komen..
Heb het 5 a 6 keer geprobeerd... elke keer met veel geduld, geen gestressed gedoe..

Wie herkent dit en hoe is dit op te lossen?
Ik zal toch echt daarheen moeten met hem.
Vrijdag heb ik een nieuwe afspraak..

Groetjes!

mathijssen

Re: Trailerprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:23

Heb het zelfde probleem.
Misschien niet de goede manier maar het werkt wel, bij mijn paard dan, is afleiden met brokjes als ie er eenmaal opstaat en dan de stang er achter doen.
Ik heb ook wel eens als noodoplossing eerst de klep snel dichtgegooid maar is eigelijk al helemaal een foute manier maar als je nou een keer in nood zit...

linie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:26

blijf z\elf zo rustig mogelijk.
Laat je paard eens een keer met de klep open staan en laat de stang er maar ff achter zitten.
Of ga thuis elke dag een paar keer met hem/ haar in en uit de trailer. Hang een hooinetje op zodat ze wat afleiding heeft.
Er zijn hneel veel tips maar elk paard is anders

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:46

Weet niet hoe je het de vorige keer deed, maar als jij er met hem in loopt en bij hem blijft staan, kan een ander de stang erin doen. Of die ander houdt de stang er eerst los tegen aan, zodat je paard even rustig kan wennen. Maar als je de stang er snel genoeg door een ander tegenaan laat zetten, krijgt je paard geen tijd om eruit te lopen.