[i] Hoi,
Ik heb een 6 jarige kruising new forest x Welsh, deze is zijn hele leven al best druk en stress gevoelig. Wat versta ik onder druk, nou hij loopt zo weken prima en ineens is er iets gebeurd of waait/regent het dan is hij heel erg kijkerig en schrikkerig en wilt hij niet normaal ontspannen stappen, hij is op zulke momenten ook heel erg met zichzelf bezig.
Wat doe ik ertegen: proberen hem op zijn gemak te stellen in stap vele afwendingen rijden, tot hij ontspant en dasn weer rustig wegdraven en overgangen rijden met veel wendingen om hem bij de les te houden, toch lukt dit niet hij is zo met zichzelf bezig dat er eigenlijk niks met hem te doen valt, op een gegeven moment wordt hij zo druk dat hij ook erg naar zijn borst gaat happen.
Op dit moment gaat het weer goed met hem, maar toch ben ik aan het kijken voor verschillende voedingssupplumenten of rustgevende middelen, maar dan wel op kruiden/homeopatische wijze.
Op de paardendrogist zag ik wat verschillende dingen die mij aanspreken namelijk: Pavo nerv control, Relax en Easy Going. wat zijn jullie ervaringen hiermee, of heeft iemand tips voor mij.
Alvast bedankt
Groetjes Kim