Tja, stel dat ik nu echt helemaal klem kom te zitten financieel gezien en de 22-jarige Gwenn niet meer kan onderhouden. Ze heeft bronchitis waar ze gelukkig totaal geen last van heeft als ze maar buiten gehouden wordt.
Dan zou ik allereerst proberen of ik haar in de natuurwei zou kunnen zetten waar ik minder voor haar zou moeten betalen. Zou dat ook niet gaan dan zou ik zeer serieus overwegen om haar in te laten slapen.
Waarom? Omdat ik het niet zou aandurven haar te verkopen uit angst dat ze dan verkeerd terecht zou komen.
Ik heb een verplichting naar die pony en dat is dat ik goed voor haar zorg. Als ik dat zelf niet meer zou kunnen kan ik dat een ander dan wel toevertrouwen? Wie koopt er nu een 22-jarige met geconstateerde bronchitis en een doorgezakte rug? Wie weet loopt ze nog 5 jaar lang even enthousiast als ze nu doet maar wat als dat niet zo is of niet meer zo is? Laat ik haar inslapen, dan weet ik dat ze tot de laatste snik een goed leven heeft gehad. Verkoop ik haar dan weet ik dat niet. De lengte van het leven doet er minder toe in zo'n geval wat mij betreft dan de gegarandeerde kwaliteit van leven.
Ik zal overigens alles doen om dat te voorkomen en als ze niet meer gereden kan worden gaat ze op de natuurwei van stal van haar pensioen genieten als haar dat gegeven is. Dat ben ik aan haar verplicht want ze draagt nu al zes jaar lang mijn nu 11-jarige dochter rond en ze is wat dat betreft de meest ideale kinderpony die je je maar voor kan stellen. Bovendien heb ik dankzij haar een fantastische pony (haar zoon).
Gisteren heeft ze trouwens nog even laten zien hoe hard ze kan in het bos, ik reed achter mijn dochter en de tranen liepen over mijn wangen dus het ging wel hard
Ik hoop dat ze nog lang zo blijft als ze nu is.