Paard scheren terwijl hij nog op 't land loopt??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Paard scheren terwijl hij nog op 't land loopt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 20:04

Mijn paard heeft nu al een ijsberen vacht, eigenlijk sinds een week zat het er zomaar op.

Zou het kunnen om hem gewoon op het land te laten, te scheren (dekenmodel) en dan gewoon een gevoerde waterdichte deken op te doen?

Heeft iemand hier ervaring mee?? zo kan ik evengoed in de binnenmanege blijven rijden zonder dat hij zich de ziekte zweet.. en kan hij ook nog even lekker buiten blijven, want zo slecht is het weer nog niet!

Ik hoor het graag!

_Dunja_

Re: Paard scheren terwijl hij nog op 't land loopt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:13

Ik zou het zelf niet doen maar mocht het zijn dat je het wel wilt doen dan zou ik een dikke wind en waterdichte deken erop doen met hals..

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 20:18

ja ik zit echt een beetje in een dilemma.. want het wordt gewoon niet rijden zo want zijn vacht is veelte dik...

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:23

Bombarie schreef:
ja ik zit echt een beetje in een dilemma.. want het wordt gewoon niet rijden zo want zijn vacht is veelte dik...

Mijn pony verandert ook al in een bolletje wol maar ik ga niet scheren.
Ik leg na het rijden een fleece deken met hals erop en met een half uurtje leg ik haar staldeken op en laat het in de nacht op stal staan..
Kan jij het ook niet zo oplossen
En overdag een regendeken erop leggen..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:00

Bombarie schreef:
Mijn paard heeft nu al een ijsberen vacht, eigenlijk sinds een week zat het er zomaar op.

Zou het kunnen om hem gewoon op het land te laten, te scheren (dekenmodel) en dan gewoon een gevoerde waterdichte deken op te doen?

Heeft iemand hier ervaring mee?? zo kan ik evengoed in de binnenmanege blijven rijden zonder dat hij zich de ziekte zweet.. en kan hij ook nog even lekker buiten blijven, want zo slecht is het weer nog niet!

Ik hoor het graag!

Kan prima hoor. Die van mij scheer ik ook in een dekenmodel en staat de gehele winter met een dunne regendeken op. Enkele uren buiten en de rest in een buitenstal of rijdend in de buitenbak. Hij heeft zich sinds het scheren nog nooit zo lekker gevoeld in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:43

Ik scheer straks mijn paard ook weer en die staat ook gewoon overdag in het land. Goeie dikke deken op en klaar.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:46