Hekel aan dekens...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

caat_eve

Hekel aan dekens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 18:18

Mijn pony (d-pony 5jaar) heeft echt een vreslijke hekel aan dekens. als ik met een deken de stal in kom dan draait ze meteen haar kont naar me toe en gaan haar oren in haar nek! nou dat negeer ik dan, ik gooi die deken erover heen (bewust heel zachtjes, omdat ze het toch al zo erg vindt) en als ik dan de borstsluiting dichtmaak bijt ze in mijn arm, ik mag haar neit op haar hoofd of neus tikken want ze is kopshuw... ik weet neit meer wat ik moet doen... ze moet een deken op, ik heb een buitenstal en ik wil absoluut geen wintervacht!
herkand iemand sit probleem en/of weet je wat ik er aan moet doen..
alvast bedankt!
xXx Caatje&Eve

Joonsel

Re: Hekel aan dekens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:23

hey

ik weet wel wat het is... je moet haar iig laten wennen aan het deken... laat haar eraan ruiken etc. laat iemand anders haar anders even vasthouden als ze wil gaan bijten. na een tijdje zal het wel beter gaan..

xxx

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:31

Ik zou haar vastzetten en daarna pas de deken opdoen.
Bijten altijd bestraffen (je hoeft echt niet op haar hoofd te slaan, een flinke schreeu werkt ook).
Maar eigenlijk zou ik gaan zoeken naar de oorzaak waarom ze zo fel op dekens reageert, past hij wel goed en schuurt hij nergens?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:07

Heey! Bijten kun je bestraffen maar ook negeren. Je kunt ook zijn juist goede gedrag belonen waardoor hij dat gaat vertonen want daar krijgt hij een snoepje of een belong met de stem voor.! Ik ken geen pony wie dat doet dat valse gedrach naar een deken toe maar ik ken wel een pony die altijd vals op stal is. Het is goed dat je gewoon door loopt. Hoe is het als je het deken buiten op doet? Is ze dan ook vals? Of alleen binnen? Als dat het geval is zou ik haar hoofd met een snoepje of dergelijke weg houden en dan de sluitinkjes vast doen daarna zonder dat je der een snoepje geeft. Bijt ze dan krijgt ze niks bijt ze niet krijgt ze jou snoepje. Ik probeer altijd een probleem van een paard rechtvaardig op te lossen. Want een paard bezeerd zijn ruiter/verzorger nooit met opzet! Veel suc6!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:11

hij zal het inderdaad niks voor niks doen, ik ga mee met kasmir: zou bijten ook niet zo snel afstraffen, hoogste je stem verheffen. en juist zijn goede gedrag belonen.
Hij probeert je in ieder geval duidelijk te maken dat hij de deken niet leuk vind. Ik zou even goed controleren of hij wel goed ligt en of er geen schuurplekken van komen. deed hij dit vorige winter ook al?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:36

past de deken echt wel goed??

ze doet het echt niet zomaar, er zal vast een reden zijn.
ga dus goed kijken of je t niet te strak doet ergens....

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:56

mss heeft ze er een keer iets mee meegemaakt?

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:44

die van mij haalt ze er zelf weer af!!!
zelfs met allerlei sluitingen en ingespoten met anti-bijt!!
na 3 dekens heeft hij geen deken meer op, maar gelukig krijgt hij niet zo'n dikke vacht!!

succes ermee!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:45

Die van mij heeft echt nooit iets meegemaakt hoor ,maar gaat wel rennen voor een deken. Als het aan hem ligt, staat hij de hele winter zonder, maar ja daar is het misschien ook een Rus voor......

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:50

begin met een kleine lichte lap en dan bouw je steeds verder de dekens op. Dus eerst een gewoon fleece kleed dan een zweetdeken een zomerdeken etc.. gewoon opbouwen. Niet meteen een grote zware deken er op gooien.

Het is ook eng als ze in een keer bijna haar hele lijf onder een deken verdwijnt. Oefen gewoon veel met dekens op en af halen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:33

klopt, als je eerst ene tijd begint met een wollen deken die gewoon echt niet te strak zit helpt dat al een hoop....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:23

Hier heb ik een centraal topic gemaakt over dekens. Verder staat in de faq een heel stuk over dekens

Daarom gaan alle lopende dekentopics op slot dus ook deze.