sportbrok goed voor mijn pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

svenlOver15

sportbrok goed voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:12

Is sportbrok goed voor een pony die ong. anderhalfuur per dag loopt? Hij krijgt nu 400 gram, maar dat ga ik langzaam opbouwen. Naar hoeveel weet ik niet, hangt er van af hoe druk hij word. Heeft er iemand ervaring (goed of slecht) met sportbrok?

Marrepar

Re: sportbrok goed voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:14

Mijn pony krijgt ook sportbrok en die wordt een uur per dag intensief getraind (soms langer)

dus ik zou niet weten waarom niet..
maar waarom wil je m ineens sportbrok voeren?
wat heb je nu dan?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:17

Is er een bepaalde reden dat je sportbrok voert? Doet íe het niet goed (genoeg) op gewone of ponybrok bijvoorbeeld?

Je vraag is zo algemeen dat er niet echt een antwoord te geven is.
Wat voor soort pony je hebt, de soort van training en de rest van zijn rantsoen maakt ook wat uit.
Misschien kun je eerst meer over je pony vertellen en wat je met hem/haart doet?

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:19

De reden dat hij sportbrok krijgt, hij was best wel sloom enzo, maar hij is niet ziek (is naar gekeken) ik had eerst gewone brokken, voor recreatie pony's zegmaar. Maar nu rijd ik dagelijk in een bak, en 1x in de week een flinke buitenrit. Ik rijd anderhalf uur in de bak. Heb een welsh arabier van 1 mtr 39. Hij is 7 jaar..
Hij krijgt overdag 2x 2 plakken hooi (soms iets meer of minder ligt aan de dikte..) en s'avonds nu dus 400 gram sportbrok!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:35

Je kan hem ook wat meer gewoon voer geven?
Tja sportbrok kan je ook prima voeren als je zolang rijd hoor