Al die tijd wilde ik eigenlijk al naar een andere stal, maar daar waren steeds geen stallen vrij en bovendien vonden mijn ouders het eerst niet goed. Dit omdat hij nogal afgelegen ligt.
Nu sta ik sinds eind juli op een best leuke stal waar ik me prima vermaak, maar nu hoorde ik gisteren dat er eindelijk plek is op de stal waar ik heen wil. En mijn ouders vinden het ook goed!!
Er zijn een aantal voor- en nadelen, ik zal ze eens opnoemen:- Daar gaan ze dagelijks naar buiten, ook 's winters. Waar ik nu sta gaan ze 's winters een aantal maanden dag en nacht op stal (dus ook geen paddock ofzo)
- Er is een betere bak. Weliswaar heb ik nu een binnen- en een buitenbak, maar deze zijn beide eigenlijk best slecht qua bodem. De buitenbak op de 'nieuwe' stal is bijna het hele jaar te rijden.
- Er zijn 4 voerbeurten per dag, nu maar 2.
- Er is minder wei, dus minder gras. Wat in Indy's geval een voordeel is want waar ze nu staat raakt ze nog best gauw aan de diarree (beetje overgevoelige darmen).
- Ze zou dan een buitenstal krijgen, die schoner en veiliger is dan haar huidige binnenstal. Bovendien kan ze dan lekker weg kijken.
- Op die nieuwe stal is meer controle, kennis en aandacht aanwezig (vanuit de stalhouders) wat dus wel erg fijn is.
- Daar wordt ook alles gedaan, denk aan voeren, mesten binnen en buiten zetten. Nu gebeurt dat alles ook, behalve het binnen zetten. En 's winters komt ze nu dus überhaupt niet buiten.
De enige nadelen zijn eigenlijk dat het voor mij verder weg is en dan Indy dus weer moet verhuizen. Dus voor de 4e keer in 8 maanden!
Indy is een pony die dat redelijk makkelijk doet, maar toch heeft elke verhuizing zijn impact. Dit is dus ook de reden dat ik twijfel. Want de stal is voor Indy eigenlijk in alle opzichten beter, alleen dus weer een nieuwe plek.
Overigens zou deze stal dan wel blijvend zijn hoor. En dat is ook echt zeker.

Wanneer ik overdag niet naar Indy kan zal ik 's avonds met de auto moeten gaan (als die thuis staat).