eindexamen en eigen paard, wie, en hoe doen jullie dat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Blackmystery

eindexamen en eigen paard, wie, en hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 14:09

Zoals de titel al zegt wie zit er nu, of zat er in zijn eindexamen jaar en hoe deden jullie dat in combinatie met je paard en werk.

Ik zelf heb een frieze merrie, en heb haar in de zomervakantie al naar een andere stal verplaatst.
Omdat deze stal duurder is maar ik geen tijd heb om meer te werken, neem ik er iemand bij.

hoe doen jullie dat.

xxappiexx

Re: eindexamen en eigen paard, wie, en hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:43

Toen ik mijn examentijd had heb ik eigenlijk alleen maar meer tijd gehad om te gaan rijden enzo....

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:45

Ik heb al examen gedaan gezakken. Mjah kwam neit door de paarden maar door privé omstandigheden. Ik heb 2 E pony's en een paard en alle 3 volop in training en genoeg tijd over tis maar hoe je t plant. Je zult misschien wat eerder op moeten staan en wat later gaan slapen. Maar vooral in de tijd rond de examens heb je veel vrij en alleen maar meer tijd

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:46

Ja ik ook, we hadden veel fijnere kortere lesdagen. Had dus tijd genoeg voor de paarden. Nu had ik ook het voordeel dat ze bij me thuis staan. Ik ging een uurtje leren en dan de stallen uitmesten. Uurtje leren en dan rijden en zo wisselde ik het leuke en het niet leuke met elkaar af.

Als je goed plant is het goed te combineren. (goed opletten in de lessen is ook belangrijk> leraren hebben vaak tips over onderwerpen die meestal in de examens voorkomen)

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:49

ik heb dit jaar ook examens. tot nu toe lukt het wel. en ik heb mijn pony gewoon thuis staan dus kan savonds om 10 uur ook nog een half uurtje rijden als ik wil

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:51

een examenjaar is niet anders dan een ander jaar . Je hebt alleen meer vrij tijdens de examens

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:16

Ik heb vorig jaar eindexamen vmbo-t gedaan en dat viel prima te combineren. Ik had alle tijd van de wereld. Ik doe nu 4 en 5 havo in 30 weken en tot nu toe is het goed te doen. Ik maak wel hele lange dagen, en slaap niet zoveel, maar ik moet er wel wat voor over hebben natuurlijk. Maar zodra het niet meer te combineren valt, doe ik het gewoon rustig aan met school, ik kan volgend jaar een paar vakken volgen die ik niet gehaald heb dus dat is geen probleem. Plus ik heb alle tijd van de wereld!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:21

Ik had ook alle tijd, 't is idd hoe je het plant, en zo extreem veel extra's hoef je niet te leren voor je examen..

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:24

Gewoon....een manier vinden....
Ik heb 2 HBO studies gedaan naast mijn werk, met 2 paarden te rijden/mesten/verzorgen elke dag (wel aan huis)
In november begin ik aan een universitaire opleiding (dmv vrijstellingen 2 jaar in tijdsbestek van een half jaar- elke vrijdag en dinsdag avond naar school) maar nu woon ik alleen, eigen huis + 3 paarden aan huis(waarvan er maar 2 bereden worden) en dat ga ik ook gewoon eventjes doen hoor als je maar die wil hebt gaat het je gewoon lukken !!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:29

Ik heb ook gewoon de tijd gehad.
Qua leerwerk vond ik het in het jaar zelf niet heel veel zwaarder. Tijdens en voor de examens waren juist die paar uurtjes naar mijn pony toe heerlijk als ontspanning en kon ik daarna weer fris aan de slag.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:59

Het belangrijkste is inderdaad --> Plannen.

Ik zit nog niet in mijn examenjaar, maar heb voorlopig t/m 4 VWO alles makkelijk gered, waar klasgenoten uren huiswerk zaten te maken. Kwestie van opletten in de les, dat al opslaan en liever vrije tijd ná school. Dan vrije tijd maken in je lessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:04

Ik heb een eigen paard en doe dit jaar exame, goed plannen en het moet gewoon lukken Desnoods vind ik eventjes een bijrijder maar mn vriendin is het vorig jaar gelukt. Ik moet slagen en begin serieus nu al met leren.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:17

ik doe dit jaar ook examen, zit in 5 havo. Ik doe nu 3 paarden en rijd er met 2 wedstrijden. Als ik een dag geen tijd heb worden ze gelongeerd of gaan de wei in ofzo maar met goed plannen gaat het wel lukken!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:48

k zit ook in het examenjaar nu... het is niet anders dan de andere jaren ind ik.. alleen ik heb nu tot 4 uur school op ma, di, wo en op do en vrijdag heb ik tot 12 en 1.. maar op de dagen dat k het niet haal ga k niet.. ik heb 2 shetlanders, erstaat heel hoog gras en ze staan achter huis bij mensen...
dus k hoef er niet iedere dag naartoe.. en met examen heb je meer tijd, vrij enz.. en ik leer savonds dus

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 08:38

hoi, ik heb ook wel wat meer vrij als vorig jaar, en ga naar school meteen naar mijn paardje, ben dan vaak om 8 uur weer thuis en eet wat,dan ga ik aan mijn huiswerk.
Op school maak ik altijd aantekeningen en let goed op, voor school leer ik vaak ook nog wat.
Het is alleen dat ik geen tijd heb om extra te gaan werken, voor het paard, dus ik er iemand bij heb gezocht.
mijn moeder vond dit dan weer een goede kans om eens goed te leren en vroeg naar bed te gaan. pfffffffffffffff, hoe kom ik deze dag door.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:02

Hey
ik heb paar jaar terug mijn havo-examen gedaan en zat bijna hele dagen op de manege waar mijn paard staat. 's avonds even alles doorlezen of samenvatting maken en met gemiddeld een 7 geslaagd. Zelfs met een 9,3 voor wiskunde!!!!!!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:05

Ik heb vorig jaar examen HAVO gedaan. Toen had ik Sting ook al. Is allemaal prima gelukt, maar ik kan ook niet zeggen dan ik veel meer heb geleerd dan in andere jaren

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:27

ik zit nu in 5 havo. maar idd hoop ik al op de examentijd. aangezien je dan veel vrij hebt en genoeg tijd hebt om op 2 paarden te rijden, 2x per week les te geven met mn shet en te leren..
ik bala nu wel van mn rooster, moet 3x tot 4 uur en 2x tot 3 uur naar school. gelukkig heb ik wel een scooter, anders zou ik echt niet zoveel kunnen rijden als nu. maar ik maak nu mn huiswerk zoveel mogenlijk tijdens de lessen en als ik nog een paar opdrachten moet doen maak ik dat tijdens kwt. dus heb tot nu toe thuis weinig te doen..
iig maak ik 's avonds mn huiswerk en ga ik 's middags naar mn paarden, of net na het eten. het was nog makkelijker geweest als ze thuis hadden gestaan ipv een kilometer of 4 verderop.. maarja, je kunt helaas niet alles hebben..

ik heb nu trouwens maar 1 paard te rijden(zo'n 5 a 6x per week probeer ik) en nu dan ook 1x per week op mn andere paard, die word op dit moment ingereden, ik rijd er dan 1x p. week op en die man ook 1x. nouja, en dan op maandag en vrijdagmiddag les geven.
en ik ben pas aangenomen bij de praxis voor 7u in de week, 1 koopavond en een zaterdag.. zal wrs. wel een keer in de week rijden kosten vermoed ik, met dit rooster in de winter tenminste. maar goed, mn fjord hoeft ook niet iedere dag serieus te worden getraind, hij staat gewoon 24/7 buiten en heeft dus genoeg beweging als ik een dagje niet rijd gelukkig.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:31

Mijn ervaring is dat het examenjaar een van de makkelijkste is: lekker weinig vakken nog, weinig uren, beetje doen waar je zin in hebt.. En ik heb het in 1x gehaald hoor, met een super cijferlijst

linie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:30

ik had zoiets van ik had zoeits examens duren niet de hel dag en je hoeft ook niet de hele dag te leren. Of als je 2 examens op een dag had kan je ook inde tussen pauze s leren. Geen probleem dan hoef je thuis niet zoveel meer te leren. Of begin een beetje op tijd dan hoef je elke dag maar een uurtje te leren dat scheelt al heel veel tijd. Ach anders maar een dagje neit rijden. Maar je kan altijd nog 's avonda paardrijden en 's middags leren en anders andersom

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:33

haha gewoon gaan rijden, die examens zijn gewoon proefwerken ik heb niet eens geleerd dan deed ik ook VMBO ik ging gewoon rijden, ik had 2 paarden te rijden en examens maar ik heb niet eens in mijn boeken gekeken van het examen en ben geslaagd met allemaal 7ens en 1 8! maar als je het er moeilijk mee hebt moet je plannen!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:38

Ik zit in 6gym nu, heb een eigen paard, een vriend, veel vrienden en werk ook aardig veel. Het is allemaal goed te combineren voor mij, zolang ik maar duidelijk ergens opschrijf wanneer ik wat ga doen, anders lukt het echt niet. Het allerbelangrijkste is misschien wel hard werken op school, zodat je thuis niet zo veel meer hoeft te doen.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 14:10

pfffffffffffffffff, ik baal er zo van dat iemand dit jaar op mijn paard gaat rijden, alleen omdat ik het anders financieel het niet red dit jaar.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:14

Zit ook in mn examenjaar en heb ook een eigen pony.
Als ik meot leren voor mn examens staat mijn pony op de wei, dus rijden hoeft dan niet persee, en is dus alleen een kwestie van elke dag bijvoeren en poetsen.
En mocht ik het echt niet rijden heb ik nog een zusje een moeder, en de eigenaresses van mijn verzorgpony's die me kunnen helpen.
dus komt wel goed!