Welke richting in? mennen, dressuur, springen, western enz.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

neres

Welke richting in? mennen, dressuur, springen, western enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 10:36

Hey hoe hebben jullie gekozen welke richting jullie met je paard opwilden? dressuur, springen, western, mennen enz? Heb je gekozen wat jij het leukst vind of wat je paard het beste kan?

Deze vraag omdat ik een welshje heb en geen idee wat ik ermee wil gaan doen. Ik wil iemand anders er op laten rijden/ mennen straks ( ik ben te groot)
Wat zoudenn jullie met een welshje doen?

Afbeelding

findi

Re: Welke richting in? mennen, dressuur, springen, western e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:57

ik rij graag dressuur en mijn paard springt graag
dus we doen het beide.

Ik denk dat het vooral de ruiter is die beslist wat je gaat doen, als je dan iets anders doet en je paard doet dat graag dan kan je dat toch ook gaan doen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:36

Ik heb het allemaal geprobeerd. Dressuur is de basis van alles dus dat hoort er wat mij betreft gewoon bij.
Ik heb gesprongen en oefencrossen gereden. Af en toe maak ik nog wel een sprongetje maar niet meer zo vaak.
Western is aan mij niet besteed, ik vind het gewoon niet leuk.
Mennen vond ik altijd al leuk maar sinds ik een vriend heb die fanatiek wedstrijden rijdt ben ik er ook intensief mee bezig.
Ik rij zelf aangespannen dressuur en vaardigheid en groom in de marathons bij mijn vriend.
Met het paard waar ik aangespannen dressuur mee rij, rij ik ook o.h.z. dressuur.

Ik geloof niet dat ik ooit ergens een bewuste keus voor heb gemaakt

Je zou je Welsh kunnen laten beleren voor de wagen als je het leuk vindt om te mennen. Ik vind zelf de veelzijdigheid van de mensport erg leuk.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:43

Ik reed dressuur met een giga knol die er niet geschikt voor was (lange rug, hertehals...) Ik vond westernrijden altijd al leuk, maar 13 jaar geleden waren er maar weinig plaatsen waar je dat kon doen. Toen ik dus met die gigaknol terecht kwam op een stal waar ook westernruiters stonden was ik dus heel snel om...
Niet lang daarna heb ik Jae gekocht, en met een Quarter ligt de keuze voor de westernsport natuurlijk iets meer voor de hand dan dressuur of springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:02

heel simpel western dat is het leukste

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:04

Ik heb altijd engels gereden, dressuur en springen. Dressuur omdat dat eigelijk 'normaal' is en springen omdat we het allebei leuk vonden.

Ik was de dressuur allang moe en ik was al lang geintresseert in het western, maar durfde de stap niet aan, omdat ik dan wel een half uur moet rijden voor les en toch weer ander tuig moest aanschaffen. Na een tijd twijfelen toch voor western gekozen en het bevalt me super

visje21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:10

seren schreef:
Hey hoe hebben jullie gekozen welke richting jullie met je paard opwilden? dressuur, springen, western, mennen enz? Heb je gekozen wat jij het leukst vind of wat je paard het beste kan?

Deze vraag omdat ik een welshje heb en geen idee wat ik ermee wil gaan doen. Ik wil iemand anders er op laten rijden/ mennen straks ( ik ben te groot)
Wat zoudenn jullie met een welshje doen?

Afbeelding

Hey wat een leuk welshje!!
Daar kan je heel leuk mee gaan mennen. Ik heb zelf ook heel lang gement met een A welshje, die vond dat echt fantastisch. Zelf reed ik er ook niet op, omdat ik er te groot voor was.
Je kan haar natuurlijk wel altijd heel af en toe later berijden door een klein meisje.
Dan veulen lijkt trouwens wel veel op mijn Welsh A veulen. (inmiddels alweer ruim een jaar oud!

Afbeelding

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:42

dressuur, springen, vanalles eigenlijk . Maar net waar ik zin in heb . Lekker afwisselend voor het paard ook.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:57

Dressuur móet, vind ik tenminste.

Mijn ouders reden altijd al samengestelde menwedstrijden en dat heb ik overgenomen. Mijn pony kon het al, dus hij kon het mij mooi leren. Na een jaar overgestapt op de snelle, pittige pony van het span van mijn pa en daar 3 jaar meegereden. Volgend jaar ga ik met een groene pony starten.

Als mijn rug weer in orde is wil ik ook ohz. gaan starten. De nieuwe pony heeft heel wat meer in zijn mars en maakt best nog wel kans om leuk in de prijzen te rijden ohz. Mijn oude pony was daar niet geschikt voor. Als we dan in de L zijn, kunnen we altijd nog doorschuiven naar eventing of endurance, wat me ook onwijs gaaf lijkt.

Maar dat is allemaal nog toekomst.