Gezocht: paard met trailerlaad-probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

callippo

Gezocht: paard met trailerlaad-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 09:06

Voor een trailerlaad-workshop op 8 oktober in regio Arnhem zijn we nog op zoek naar een paard dat niet graag de trailer in loopt.

Gedurende 3 uur wordt uitgelegd waarom paarden de trailer niet graag in gaan, wat de 'ingredienten' zijn die je nodig hebt om je paard zover te krijgen dat hij uiteindelijk uit zichzelf graag de trailer op gaat.

Dit wordt eerst gedemonstreerd met een paard zonder problemen, maar om te laten zien dat het voor alle paarden werkt, dus ook voor probleem gevallen, hebben we nog een paard nodig dat niet graag in de trailer gaat.

Voor meer info: kijk ff in het topic in mijn onderschrift

Prissiej

Re: Gezocht: paard met trailerlaad-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:08

haha mijn paarden doen dat niet graag

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:09

Mmmm mijn merrie wil er wel in maar eruit gaan is een groot probleem (althans achterwaarts, nu met een Ifor Williams met voorlader gaat het wel goed). Ze heeft zich al een keer achterover laten vallen, is een aantal keren onder de stang door gegaan om eruit te komen en stond al op de klep voordat die volledig naar beneden was ... Best link dus.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:12

Leuk idee, maar hoe krijg je zo'n paard daar???

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:45

Margreet schreef:
Leuk idee, maar hoe krijg je zo'n paard daar???

Dit zat ik ook te denken. Ik zou mijn paard daar nooit krijgen en ik wil echt van dit probleem af.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:50

Zelfde probleem, hoe krijg ik hem daar?!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:57

ja ik zou ook graag van dit probleem afwillen maja mijn paard gaat helemaal de trailer niet in dus dat maakt het allemaal nog wat lastiger

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 11:16

Tsja, da's een beetje problematisch natuurlijk, dat je met een paard met trailer-problemen niet echt makkelijk bij zo'n demo komt...
Ik zat zelf echt te denken aan iemand die in omgeving arnhem woont en dus rijdend erheen kan.

We zijn trouwens nog op zoek naar een betere locatie om de workshop te geven, met binnenbak en voldoende mogelijkheid voor toeschouwers om te zitten. Dus sta je op zo'n stal EN heb je een paard met trailer-problemen, laat het ff weten

En voor mensen die ook graag zo'n workshop op hun stal willen hebben: dat kan natuurlijk ook!
Bij een geschikte locatie en minimaal 15 toeschouwers kan op jouw stal al een 3 uur durende clinic gegeven worden.

Dus heb je interesse in een avondje trailer-clinic: meld het ff!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:19

Nou, ik had er graag heengegaan, maar dan moet ze wel gehaald worden. Inladen gaat nevernooitniet lukken nl

Overigens, voor de demo van MR is er wel een paard opgehaald! Iets om rekening mee te houden als je dat soort clinics geeft misschien?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:42

Mijn paard laadt thuis wel, maar doet op vreemd terrein moeilijk. Dat zou dus ideaal zijn. Alleen jammer dat het op een zaterdag is.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 17:39

Cer schreef:
Nou, ik had er graag heengegaan, maar dan moet ze wel gehaald worden. Inladen gaat nevernooitniet lukken nl

Overigens, voor de demo van MR is er wel een paard opgehaald! Iets om rekening mee te houden als je dat soort clinics geeft misschien?

Jep, daar heb je idd wel een goed puntje.

Zal eens ff vragen aan de clinic-gever hoe ze dit normaal doet!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:55

Ik heb wel een pony die je er maar op een manier met de longeer lijn in krijgt. Zonder lijn gaat ze er niet in en op vreemd terrein ook minder. Is dat iets of moet het een paard zijn dat helemaal niet wil?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:59

Met de mijne zou je mogen proberen, maar die krijg je er toch niet in Echt niet :s

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:08

Uiteindelijk is IEDER paard wel de wagen op te krijgen.
Maar of de tijdsdruk van een clinic waar je zo en zo laat moet zijn nou zo ideaal is om een probleempaard te gaan laden.... Ook al word je opgehaald door een expert.... Ik denk het niet

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 08:14

capopjekop schreef:
Ik heb wel een pony die je er maar op een manier met de longeer lijn in krijgt. Zonder lijn gaat ze er niet in en op vreemd terrein ook minder. Is dat iets of moet het een paard zijn dat helemaal niet wil?

Kijk, dat zou nou een mooi voorbeeld paardje zijn!

Het idee is niet dat ze in die clinic PERSE binnen een half uur ofzo op de trailer moeten staan. Dat is ook niet de garantie die gegeven wordt.

Er wordt uitgelegd op welke manier je een paard met trailerproblemen zover kan krijgen dat hij uiteindelijk ZELF de trailer op gaat.
Dat werkt zowel bij paarden met angst als bij paarden die gewoon 'geen zin hebben' en daarom weigeren.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:25

Waar in Arnhem hou je de clinic precies?
Ik heb ook een longeerlijn paard. Hij maakt geen giga bonje om de trailer, maar het kan soms wel even duren. Dus een beetje afhankelijk van waar is mijn sjaak misschien wat voor je