WA verzekering pensionpaarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

WA verzekering pensionpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 08:27

Al sinds een jaar of 15 heb ik een WA verzekering voor mijn pensionpaarden.
Afgelopen week kreeg ik een brief waarin vermeld werd dat de premie omhoog zou gaan.Tevens werden in deze brief de uitsluitingen(de zaken die niet onder de verzekering vallen)omschreven.Het blijkt nu we gewoon 15 jaar op een tijdbom aan het werk zijn geweest.Het enige dat eigenlijk verzekerd is,is als een of meerdere paarden de weg op zouden gaan door onze schuld en ze vliegen op een auto met 4 kostwinners,zoals de mevrouw van de verzekering mij uitlegde,dit wel verzekerd is.Wel met een maximum van € 500.000.Toen ik vroeg of dit genoeg geld was in dat geval zei ze nee,dus dan zou je alsnog in de penarie zitten.Paarden die dus op stal staan zijn dus NIET verzekerd als ze zoals ze zo mooi zeggen onder zicht zijn.Dus als ik met een van de pensionpaarden aan de hand naar de bak loop en hij struikelt en breekt een been heb ik ,en de eigenaar (als het paard niet verzekerd is)pech.
Ik kan,vanwege de premieverhoging,binnen 30 dagen van deze (dure) verzekering af maar weet een van jullie of er een verzekering bestaat die deze dingen wel dekt?

Katja

Re: WA verzekering pensionpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:53

Dan moet je naar een collectieve paardenverzekering kijken.
Die hebben wij wel gehad voor alle handelspaarden die waren dan idd verzekerd tegen het breken van een been, brand en dat soort dingen.
Maar ik weet niet hoe dat werkt als je zelf geen eigenaar bent van de paarden.

Verder zijn de meeste paarden gewoon WA verzekerd onder de polis van hun eigenaar.

FlairS

Re: WA verzekering pensionpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 22:01

Katja schreef:
Dan moet je naar een collectieve paardenverzekering kijken.
Die hebben wij wel gehad voor alle handelspaarden die waren dan idd verzekerd tegen het breken van een been, brand en dat soort dingen.
Maar ik weet niet hoe dat werkt als je zelf geen eigenaar bent van de paarden.

Verder zijn de meeste paarden gewoon WA verzekerd onder de polis van hun eigenaar.

Dat zijn ze inderdaad.Mijn idee(en daar heb ik me dus 15 jaar in vergist)was dat als er iets zou gebeuren met een van de paarden van mijn klanten ik in ieder geval gedekt zou zijn.Dat is dus al die jaren niet zo geweest