Duitse paardenverkoopsites

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Duitse paardenverkoopsites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 07:09

Ik ben nogal weg van Duitse paarden en wil me dus ook graag op de duitse markt orienteren.
Wie weet verkoopsites in Dld en heeft ervaring met een paard in Duitsland kopen? Houdt een aankoopkeuring bv. hetzelfde in als in Nederland?

Marsie

Re: Duitse paardenverkoopsites

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:51

www.pferdemarkt.de

Daar kun je ook zoeken in de online - databank. Sinds kort hebben wij er ook een echte Duitser bij. En we hadden al een half Duitser (ik ben ook helemaal weg van die paarden ) . Het paard die we sinds kort hebben, hebben we van een particulier (gewoon uit Nederland) en die had 'm wel weer rechtstreeks uit Duitsland gehaald. Dus op je op je andere vragen heb ik helaas geen antwoord. Op marktplaats staan overigens af en toe ook wel eens Duitse paarden. Succes!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:15

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:36

Twee stalgenoten van mij hebben allebei een paard gekocht bij de stal van Martin Schulze vlak over de grens bij Enschede (ik weet de naam van het plaatsje niet meer). Dat is dus heel erg goed bevallen! Ik vond de prijzen ook meevallen vergeleken met Nederlandse paarden.

Wat wel opvallend was dat toen de paarden na een week of twee, drie gebracht werden, beide dieren behoorlijk schraal waren. Dat schijnt typisch Duits te zijn, heb ik hier ergens op Bokt gelezen, dat als een paard eenmaal verkocht is, hij niet zoveel voer meer krijgt... Dus mocht je er eentje kopen, zo snel mogelijk ophalen.

Wat keuring betreft weet ik alleen dat de keuringseisen voor rontgenen in geval van de hengstenkeuring minder streng is dan in Nederland, maar of dat ook geldt voor aankoopkeuringen zou ik niet weten.