Mijn eigen ervaring beperkt zich voornamelijk tot die goede oude Dalemans, die ik trouwens niet geweldig prettig vond zitten, en een prachtige Kieffer waar ik zeker nog jaren voor zou moeten sparen. Zadels die ik tot nu toe tweedehands op het internet heb gezien, zoekend naar een 17,5 inch dressuurzadel met medium boom, zijn onder andere een Premiere, een Wintec 500 en een Merano. De moeite waard of toch beter een slagje duurder zoeken? Belangrijk voor me is een zachte, diepe zit, dat contact met de rug, en natuurlijk een prettige ligging voor het paard. Het gaat om een groot Russisch Arabisch Volbloed die beleerd wordt.
Wie helpt?!

Knuf,
Celina

)

ik heb met al en al een compleet nieuw kunstof zadel gekocht voor 345 euro en het zit lekker het is natuurlijk geen super kwaliteit maar ik spaar nu door voor een goed zadel (leer) wat ik me nieuw kan kopen dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Moet je nagaan wat een leek ik ben! In dat geval zou een boomloos zadel voor mij op langer termijn misschien toch niet zo'n handige investering zijn.. Een lekker licht kunststof zadel dan, en intussen sparen voor een mooie dure leren? Sowieso neem ik de tip met een zadelmaker een paar zadels te passen ter harte.. Wel nog even geduld, want Maseraty verhuist deze week naar dichterbij en ik wil lekker rustig aan doen met 'm.