Vraagje over paarden-muesli

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elsje123

Vraagje over paarden-muesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 21:39

Dag allemaal,

Mijn paard blijkt een stofwisselingsprobleem te hebben. Dit houdt in dat hij van de dierenarts geen bix meer mag hebben, omdat daar veel melasse inzit en dat eigenlijk rommel is waar mijn paard dus waarschijnlijk niet goed tegen kan. De dierenarts raadde me aan om in het vervolg paarden-muesli aan hem te geven, omdat daar die melasse niet (of weinig) inzit.

Momenteel heb ik een zak muesli van Hartog in huis, maar daar zitten toch ook bixjes in.

Weet iemand van jullie misschien een muesli waar helemaal geen bix (en dus geen melasse) inzit? Graag jullie reactie!

Groeten Ellen

Perla

Re: Vraagje over paarden-muesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:03

Equi sanum
kijk op www.eguisanum.nl
er zit alleen granen inik denk dat je puur natuur het beste hebben kunt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:09

havens 5-granenmix zit alleen 5 granen in en geen brokjes.

je moet dan wel een poeder gaan bijvoeren om de overige vitaminen aan te vullen.
kijk even op de site van de paardendrogist, daar staan veel poeders en supplementen op..

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:00

in de Subli muesli zit ook geen biks.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:01

Mijn paard mag ook geen bix omdat hij het niet goed kan verteren en zo ook niet de voedingsstoffen op kan nemen.
Ik geef hem op dit moment havens reform muesli en powerplusmix. De reform muesli is een muesli met heel veel kruiden en granen. is zeer licht verteerbaar. Het wordt hierdoor ook aangeraden voor paarden met verteringsproblemen. de power plusmix is een (sport) granenmix met ontsloten granen. Ontsloten granen zijn voor paarden (en helemaal voor paarden die brok slecht verteren) beter te verteren en dus op te nemen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:11

mijn pony heeft hetzelfde probleem en mag ook geen brok hebben,maar in bijna alle meusli's zit gewoon melasse dus dat is moeilijk voeren...

hij deed het trouwens wel heel goed op de muesli zonder haver van Havens, terwijl daar wel gewoon melasse inzit.
op het moment voer ik dus gewoon 5 granenmix met een mineralen supplement

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:19

Ik kies equisanum