vervelende tikjes van mijn lieve shet (A)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jiss_ca

vervelende tikjes van mijn lieve shet (A)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 19:44

Heey,

ik heb een super lief shetje......maar soms is ze heel vervelend..
hebben jullie tips voor mij bij de volgende dingen:

als ik met dr aan het lopen ben (gewoon aan de hand),
dan wil ik eens stukje met dr draven.....krijg ik egt niet gedaan van dr!
behalve als iemand van achter dr een klapje geeft.....marja dat hoort natuurlijk niet, en dr is niet altijd iemand mee!

en ik kan dr achterhoeven niet uitkrabben dan begint ze te draaien en te doen en wegtrekken.....

hebben jullie wat tips??
dankje

Kasmir

Re: vervelende tikjes van mijn lieve shet (A)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:01

Heey! Hoe reageert jou pony op een zweep? Als hij daar fel op reageert kun je onder het wandelen een zweepje mee nemen. Ik ken ook een paard die dat ook niet deed. Maar met zweepje (het feit dat ik hem al beet heb) doet hij het wel. Probeer het eens zal ik eens zeggen. over het hoevenkrabben. Dat zou ik doen met veel beloninkjes. Telkens als hij zijn hoefje optilt er een beloninkje instoppen. Voor deze manier heb je geduld nodig maar ik vind het wel het "eerlijkst" voor je Shet. Weet je een rede waarom hij dat doet?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:16

gebruik commando's. dus als je wil draven zeg je ook draf!

tikje achter je rug om met de zweep op de kont of buik, dan gaan ze meestal wel.

dat wegdraaien met de hoeven? loslaten en opnieuw pakken, niet gaan trekken en hangen ze is toch sterker.

dus pak de voet, geef ook het commando voetje, doet ze vervelend zeg je nee of foei, en laat weer los.
dan probeer je t opnieuw, is ze braaf dan beloon je haar natuurlijk.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:12

zweepje meenemen met wandelen is inderdaad wel handig.
bij uitkrabben hou ik altijd gewoon vast, dan vallen ze maar een keer om. daarna begrijpen ze het meestal wel.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:07

Inderdaad net wat laura zegt. Met uitkrabben gewoon vasthouden en eventueel om laten vallen. Met de hengsten heb ik hier ook vaak last van. Als ze eenmaal door hebben dat je niet los laat of dat ze vallen anders houden ze er wel mee op.

Weet ze wel wat draven is. Je kan natuurlijk niet verwachten dat als ze niet weet wat het is netjes mee gaat draven. Zweepje meenemen en goed een commando gebruiken even bijtikken als je wilt draven. Als je steeds het commando erbij gebruikt gaat ze het vanzelf snappen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:21

moet je wel daar nu mee beginnen want als een shet in de wintervacht staat kom je der met een zweepje niet doorheen , t idee moet er dan dus al in zitten daarbij werkt een zweep meestal averechts bij deze eigenwijze emotioneel voor onrecht gevoelige ponys

probeer eerst los of aan de longe het drrrrrraf er in te krijgen op de stem dus , dan zal die het aan de hand ook doen ,

Jiss_ca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 14:10

Thanx voor de tips!!
Ik zal het met zweepje gaan proberen.....ze kent het commando draf wel, want met longeren enzo, gaat dat altijd wel goed. dan heb ik longeerzweep nauwelijks nodig!
iniedergeval hartstikke bedankt!

Liefs,

Jisca

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:00

Idd zoals de rest al zegt, lekker longeren dat ze aan de commando's went. Ik hoeft maar drrraf te zeggen en weg is mijn shet.

Als die van mij wegspringen verhef ik mijn stem en hups gewoon met ze mee. Dan leren ze het vanzelf

Edit: Ze kent hem dus al. Dan zou ik ook een zweepje meenemen, hebben ze zo door. En het is ook handig als je zo'n shet als ik heb, die denkt dat ze elk grassprietje moet opeten en dat touw steekt door je hand moet rukken. Als ze dan haar hoofd weg schiet, helpt een zacht tikje al om te corrigeren en je handen blijven heel

Jiss_ca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 11:24

Dat hoevenkrabben lukt me nu.....ze moest het gewoon nog wat beter vertrouwen! Ze is nu superbraaf als ik voetje zeg geeft ze rustig een voetje Ze geniet nu meer van het poetsen enzo...ze is eens stuk minder bang geworden enzo....wat ze eerst dus wel erg was!
Alleen nu nog het draven voor elkaar krijgen:PMaar ja komt wel goed...