Hoe hengstenvlecht maken??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anjo_Boris

Hoe hengstenvlecht maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 18:17

Hooii...
Ik weet dat het al heel vaak in dit forum staat maar toch vraag ik het nog een keer...
Kan iemand mij uitlegen hoe je een mooie stevige hengstenvlecht maakt??? Want bij mij lukt het egt niet hoe ik het ook probeer...

Verder zou ik ook nog willen weten hoe je nou de mooiste knotjes krijgt... want bij mij zakken ze altijd uit
Ik hoop dat iemand mij kan helpen...
Laatst bijgewerkt door Katja op 18-09-05 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast, graag een duidelijke titel gebruiken.

_MV_

Re: Help...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:04

Ik gebruik altijd van dat haar mousse voor mensen, dan blijven de vlechten mooi strak en zakken ze niet uit. Is ook makkelijker met vlechten want dan wordt het haar mooi stroef van.
Voor het maken van de vlecht zou ik even de zoekfunctie gebruiken, er staat hier ergens een voorbeeld met plaatjes als ik het goed heb...

luv_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:10

voor een hengstenvlecht moet je handigheid hebben
ik kan het je moeilijk uitleggen maar je moet echt goed straktrekken als je vlecht en niet te groote plukken

en voor knotjes
moet je eerst vlechtjes bij je paard maken en dan moet je er een stiek in doen(logies)
je doet de vlecht een keer dubbel (zo dat de stiek aan de binnenkant van de vlecht zit) en dan doe je de boog (het einde) nog eens dubbel en dan een stiekje er om heen
zo doe je alle vlechtjes
ik hoop dat je het een beetje begrijpt
ik hoop van wel
en nog veel plezier er mee

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:15

op de site van anky staat hoe je knotjes kunt maken!!!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:21

voor een hengstenvlecht pak je gewoon een pluk, net achter de oren. die deel je in drieen en begin je met een gewone vlecht. dan pak je steeds een plukje manen erbij en vlecht je goed strak mee. achter de pc is het nogal moeilijk uit te leggen.
Is er niet iemand bij jouw op stal die het ook goed kan en het misschien aan je uit kan leggen. Als je er met je neus boven op staat is het makkelijker te begrijpen. Als je het dan een beetje snapt is het een kwestie van super veel oefenen

Anjo_Boris

Re: Hoe hengstenvlecht maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 12:15

Hooii..
ten eerste bandankt allemaal voor de tips alleen ik hoef niet te weten hoe ik knotjes moet maken want dan kan ik wel maar ik wil graag weten hoe je je knotjes langer kan laten zitten want ze zakken bijna altijd uit
Ik ga trouwens zo naar stal en ga gelijk proberen of de hengstenvlecht al een beetje beter lukt

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:53

Op het Haflingerforum, delta.messageboard.nl/1752 staat een heel uitgebreide fotoreportage. Even de zoekfunctie gebruiken daar.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:54

Je kan ook een touwtje meevlechten met elke pluk. Zo kan je de vlecht aan het einde aantrekken, en zakt ie minder snel uit!