wat is een normale prijs voor leasen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dionnee

wat is een normale prijs voor leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 17:40

omdat ik te groot word voor mijn pony en er nu nog eentje bij heb, wil ik mijn pony laten leasen want er zijn genoeg meisjes hier die een pony willen leasen. alleen wat is dan de normale prijs daarvoor? gewoon de helft van het stalgeld?

groetjes dionne

050206051012

Re: wat is een normale prijs voor leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:17

Voor alle dagen in de week? Gewoon stalgeld

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:48

Voor alle dagen in de week is het stalgeld idd redelijk. Ik zou het een beetje baseren op wat je er allemaal mee mag doen. Misschien is het handig als je dat neerzet? Ik betaal trouwens 50 euro per maand voor een pony compleet voor mezelf

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 19:35

gewoon van alles maar niet mee buitenrijden zomaar als het een beginner is want dan kan ze nog is heet zijn. voorderest gewoon voor beginners het stalgeld is 270 per maand dus is dat niet te duur dan?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:26

Dat is inderdaad flink aan de prijs, maar het is maar wat de gek ervoor geeft he Ik zou het zelf er niet aan uitgeven, dan kan je voor dat geld ook een eigen pony nemen op een goedkopere stal. Ik zou zelf denken aan rond de 150 euro

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 05:00

Als 270 euro redelijk is voor jouw stalling, en de leaser mag gewoon gebruik maken van alle faciliteiten waar die 270 voor zijn lijkt me dat heeeeeel redelijk.
Ikzelf betaal stalgeld + hoefsmid en vind dit al weinig!
Je moet wel bedenken dat een leaser veeel voordelen heeft!
Vergeet ook niet af te spreken voor hoe lang je gaat leasen. Spreek bijv. eerst eens af voor een half jaar en dat je dan wel weer ziet.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:20

Lil0l0v3r schreef:
gewoon van alles maar niet mee buitenrijden zomaar als het een beginner is want dan kan ze nog is heet zijn. voorderest gewoon voor beginners het stalgeld is 270 per maand dus is dat niet te duur dan?

dat is een aardig bedrag zeg!
heb je zoveel facaliteiten daar?

en ik geef je weinig kans om voor zoveel geld een leaser te vinden.
ik betaal 177,50 euro p/m en dat is dan bij een particulier met 2 bakken en zelf mesten,ik heb een bijrijdster voor 3 dagen p/w en 2 x p/m een zaterdag en die betaald de helft van de stalling en helft van de smid.

en ze mag er mee doen wat ze wilt,op deze dagen is het haar paardje.

kan je jouw paard niet op een goedkopere stal zetten?
ik denk dat je dan eerder een leaser zal vinden omdat de kosten dan veel lager zullen zijn.
en uitmesten is meestal geen probleem,is mijn ervaring!
dat vinden ze meestal nog leuk.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:23

ik bteaal 100 euro per maand, maar mag dan alles, ze is wel voor de verkoop. of ze staat te koop maar al 3 jaar dus zo een vaart loopt dat niet, wil ik haar zoda ze niet verkocht word, moet ik smid en wt meer per maand betalen, maar ik vind het zo prima:)

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:07

Och... Duur is ook maar een relatief begrip. Als je bij ons op de manege een pony of paard least betaal je 400 euro in de maand. Dat is méér dan het stalgeld en je moet de hoefsmid er ook nog eens bij betalen. Welke idioot least er dan zo'n paard zou je denken... Genoeg mensen hoor die het doen! Bij ons staan zeker zo'n 5 leasepaarden/-pony's. Ik vind het belachelijk duur, maar veel mensen leasen met z'n tweëen één paard en dan is het nog wel te doen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:13

Effy schreef:
Och... Duur is ook maar een relatief begrip. Als je bij ons op de manege een pony of paard least betaal je 400 euro in de maand. Dat is méér dan het stalgeld en je moet de hoefsmid er ook nog eens bij betalen. Welke idioot least er dan zo'n paard zou je denken... Genoeg mensen hoor die het doen! Bij ons staan zeker zo'n 5 leasepaarden/-pony's. Ik vind het belachelijk duur, maar veel mensen leasen met z'n tweëen één paard en dan is het nog wel te doen.

wat een bedrag!!!!!!!!!

daarvoor sta ik ruim 2mnd met eigen paard in pension,en ik vindt dat al duur genoeg!

maar goed mensen die het doen ,kunnen het dus makkelijk opbrengen p/m ik zou het niet kunnen betalen in ieder geval,was het maar waar!
maar nee, dan nog zou ik niet mijn zuurverdiende centjes uitgeven aan een stal voor mijn paard!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:19

Ik vind dat als iemand alles met je paard mag doen wat je normaal met een eigen paard mag doen dan vind ik dat je hem kan verhuren voor het stalgeld (volledig)
hoefsmid enten wormenkuur etc..
Dit gebeurt hier in de buurt ook zo..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:23

bij ons in de buurt moet je blij zijn als je iemand kan vinden die wil mee betalen!

hier zeggen ze gewoon,dat WIJ blij moeten zijn dat zij jouw paard willen verzorgen en berijden.
en sommige gaan zelfs zover dat ze vragen wat IK hun zou willen betalen voor hun diensten.
dus dat hun geld krijgen van mij om op mijn paard te mogen rijden.

er zijn hier ook al een paar topic`s over geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:32

ik vind jou bedrag redelijk hoor! als ze er bijna alles mee mogen en iedere dag mogen komen zou ik daar genoegen mee nemen, beter dan dat je niemand hebt om te leasen en alles zelf moet ophoesten

ik ken ok een stal daar kan van voor 125 per week een paard leasen, het enige wat je mag is daar in de bak rijden en poesten, that´s it...dat vind ik wel belachelijk duur

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:49

@mirgino: Waar sta jij ergens? Voor dat bedrag kan ik hier in de buurt iig geen stallen vinden...

Als ik een bijrijdster zou zoeken voor mn paard, zou ik het fijn vinden als de kosten gedeelt worden, maar veel vinden dat te duur. Ja dag, het is gewoon duur.... kan ik ook niet helpen

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:12

ik sta op een manege daarom is het zo duur ik ga zo een advertentie ophangen, kijken of er mensen reageren.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:57

@ Cer, hier in de buurt ligt prijs van het stallingsgeld ongeveer tussen de 120 en 200 euro, dus als je nog iets goedkoopst zoekt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:31

Dat betaal ik voor 2 paarden. Maar goed, ik zou kijken wat ze ervoor willen betalen, wat ze er allemaal mee mag doen, en welke faciliteiten de stal heeft . Als het helemaal niet wil, kun je evt. een goedkopere stal zoeken, en m dan voor minder proberen te verleasen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:26

ik vind het gewoon redelijk als je het stalgeld als lease prijs aanhoudt.
als ze zelf een pony hadden gehad waren ze daar anders heel wat meer geld aan kwijtgeweest,en ze mogen wel gebruik maken van alle faciliteiten, jouw spullen en pony.
het zou toch te zot zijn als jij alles betaalt inclusief stalgeld en een ander jou pony als eigen pony zou beschouwen?

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 00:22

Citaat:
Als je bij ons op de manege een pony of paard least betaal je 400 euro in de maand. Dat is méér dan het stalgeld en je moet de hoefsmid er ook nog eens bij betalen

Wat een geld zeg! en dan ook nog hoefsmid betalen..
De stalhouder die lacht zich helemaal dood natuurlijk..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 00:34

Ik vind het redelijk dat je het stalgeld als leaseprijs aan houd.
Kosten van hoefsmid, ontwormingen en dierenartskosten mag je daar in mijn ogen niet in mee berekenen.
Voordeel van een leasepaard is juist dat je weet waar je elke maand qua kosten aan toe bent. Door die variabele kosten mee te berekenen. (Hoefsmid kan ook een keer iets eerder of later nodig zijn) raak je dat voordeel kwijt en dan kun je net zo goed een eigen paard kopen.

Denk ook dat het moeilijk wordt om een leaser te vinden voor dat bedrag. Leasers zijn toch vaak mensen die net geen eigen paard kunnen betalen. Die vinden dit bedrag al gauw te hoog.
Je kan natuurlijk voorstellen om hem dan naar een goedkopere stal te verplaatsen waar je meer zelf moet doen.
Zou dit niet op voorhand al doen want je zal maar net iemand treffen die wel je paard wil leasen en er zoveel geld voor over heeft maar niet zelf de stal wil gaan uitmesten.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:59

wat heb ik het dan toch weer getroffen!!
ik lease een paard voor €155,- in de maand,en dan is hij helemaal van mij,niemand die zich met je bemoeit!!
incl d.akosten, alleen de hoefsmid en krachtvoer komt er nog bij.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:23

400 euro voor een pony of paard leasen is wel veel geld zeg.
Als je elke maand zelf 400 euro achter uit legt en dat een jaar lang is 4800 euro in een jaar daar kan je zelf dan ook een leuk pony of paard van kopen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:21

Verplaatst van PP naar VMR.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:55

Pfff, 400 euro, echt niet normaal

Het ligt natuurlijk helemaal aan de regio waar je woont. Als er heel veel vraag is naar een leasepaard dan kun je meer vragen, dan als er genoeg aanbod van paarden is.

Mijn vader zoekt een ruiter voor zijn paard. Het meisje wat er altijd op gereden heeft kwam dinsdag vertellen dat ze ermee stopt omdat ze geen tijd meer heeft ivm studie.
Mijn vader vraagt helemaal niks daarvoor. Paard staat aan huis dus stalgeld betalen hoeft hij niet, maar kosten van voer, stro, hooi, dierenarts, hoefsmid, tandarts, enting etc betaald hij allemaal. Ruiter hoeft alleen maar te rijden en goed voor het paard te zijn, en af en toe een keer uitmesten. Als degene wedstrijden wil gaan rijden (paard is 5 jr, en L2 geklasseerd) zijn die kosten natuurlijk wel voor de ruiter zelf.
Ik heb zelf geen tijd om zijn paard ook nog te rijden, anders zou ik dat zelf wel doen, maar ik ging zelf ook niet betalen voor een paard te rijden, er zijn hier in de omgeving genoeg mensen die allang blij zijn dat het paard gereden wordt, zonder vergoeding.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:04

Tsja, het is maar hoe je het bekijkt.

400 euro zou bij ons ook niet raar zijn denk ik... Het betreffen dan wel manegepaarden, die dus uit het bedrijf genomen worden, dus daar kan voor de eigenaar geen geld meer aan verdiend worden. Een stal kost bij ons ook al gauw 300 euro met mesten en voer. Je gebruikt het zadel en hoofdstel, dekens etc van de eigenaar, de d.a. kosten en hoefsmid zit erbij in... Plus nog een aantal lessen per week.
Ik denk dat ik voor een eigen paard ongeveer hetzelfde kwijt zou zijn, als het niet meer is! Bovendien hoef je nu geen paard aan te schaffen, dus dat scheelt ook alweer in de kosten.
Ik vind 400 euro voor onze omgeving best begrijpelijk. Al is het wel idioot veel geld!