Neonlight schreef:Na inslapen mag niet worden geslacht omdat er medicatie in het dier zit.
Hoe het precies zit met DNA weet ik niet, al mijn paarden zijn gewoon gechipped. Wel moet ik zeggen dat dit verhaal me erg vreemd klinkt, ze moet mee op ponykamp? Als het je eigen pony is heb je er toch zelf de inspraak in? Om eerlijk te zeggen ben je er ook vrij laat mee, 4 weken is een korte tijd om een paspoort aan te vragen, zeker nu het nog behoorlijk druk bij de diverse instanties is met de veulens. En bovendien, wat had je gedaan als je pony ziek word en naar een kliniek moet?
1. toch moet ze mee op ponykamp omdat ze een semiprive status heeft dat houdt in dat er in totaal nog twee andere leden 1 dag in de week een uur les op haar mogen rijden. En aangezien ik rusty deel met me zusje is dat er nog maar 1 en dan is het veel goedkoper. Wel krijg je hierdoor andere verplichtingen erbij zoals dat ze haar ook mogen lenen tijdens ponykamp voor deze leden aangezien elk paard dan twee maal per dag loopt en wanneer ik er een keer op rijdt per dag houdt je nog een keer over voor een ander lid.
2. ik weet dat ik laat ben maar heb hier niet bij stil gestaan tot ik deze week hoorde dat ik een chippaspoort in moest leveren en rusty is niet gechipt of heeft een andere vorm van indentificatie dus dat zou ik dan nu moeten regelen en anders zal ik toch moeten chippen want daar krijg je wel een bewijs van ook al heb ik dan nog geen paspoort.
3.dan was ik toch gewoon naar de dierenarts gereden met de kans op een boete daar zit ik dan ook niet mee.