Myler Bit, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Myler Bit, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 14:42

Zoals de titel al luidt, zoek ik mensen die ervaring hebben met Myler bitten, ik wil mischien overstappen naar zo'n bit.
Hoe reageerden jullie paarden er op en wat vinden jullie er van qua rijden?

Alle tips etc zijn welkom,

Alvast Bedankt!

_MV_

Re: Myler Bit, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:55

Ik heb nu een jaartje een mylerbit voor mijn paardje. Hij loopt er super fijn op, het is deze: http://www.toklat.com/myler/mbits_features.html

Het fijne van dit bit is dat hij meer tongvrijheid biedt, niet schaart (knijpt) in het midden zoals een normale trens. De ene zijde van het mondstuk beweegt onafhankelijk van de ander en dat is weer handig voor paarden die over de schouder wegvallen.
In mijn ogen is het een heel vriendelijk bit, hij kauwt er graag op, er zitten speciale stukjes in verwerkt, weet niet meer precies wat het was, geloof koper of sweet iron ofzo. Hij heeft meer tongvrijheid en kan beter slikken omdat het gedeelte wat in zijn mond ligt iets hoger ligt dan een normale trens.

Voorheen dook hij nogal achter de loodlijn maar dat is nu bijna niet meer zo. Ook was hij heel zwaar op de hand en erg drammerig. dit is allemaal drastisch verminderd. Kan er nog veel meer over vertellen, als je meer wilt weten stuur me maar een pb'tje