zomerdeken als regendeken? Reactie gevraagd!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

zomerdeken als regendeken? Reactie gevraagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 12:47

haai,

Vorig jaar had ik mijn paard voor het eerst onder deken staan. Toen begon ik direct met de 150 gr. Maar door het rare weer is meneer nu al weer een teddybeertje.. en dat wil ik juist niet. Maar een 150 gr. zou hij het te warm hebben.

Dus nu kijk ik naar een goedkopere regendeken. Maar bij agradi staan ook zomerdekens.. zijn deze ook waterdicht?

gr sandra

Solvej

Re: zomerdeken als regendeken? Reactie gevraagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:15

Gewone zomerdekens zijn normaal gesproken niet waterdicht. Die zijn vaak gewoon van katoen oid. Wanneer je die deken te warm vindt kun je hem dan niet alleen 's avonds opleggen en afhalen wanneer het warmer wordt de dag erna, als je daar de mogelijkheid voor hebt.

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:19

je hebt ook regendekens met een fleece voering deze zijn niet al te dik!
lekker met dit weer! lekker warm en regenbestendig

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:20

Gewone zomerdekens zijn id van katoen. Gebruik ik zelf nooit. Ik gebruik altijd de ongevoerde (of met beetje fleece) regendekens.
Maar als je geen teddy vacht wil en die heeft hij al een beetje dan ben je al te laat. Als ze eenmaal gaan uitschieten kun je het eigenlijk vergeten..
Ik zou ervoo kiezen om snachts de dikke erop te leggen en overdag een dunne ongevoerde.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:30

katoenen zomer deken is noot waterdicht maar een canvas wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:52

Als de haren plat gedrukt worden op het lijf door een deken, isoleren de haren geen warmte meer. Dus als je denkt dat je paard een hele dikke vacht heeft en er dus maar een heel dun dekentje op moet, heb je het mis. Nu is het nog warm zat, maar voor de winter dus niet.

Ik zou hem nl overdag zonder deken buiten zetten en voor de nacht een zomerdeken op doen. Als hij nu toch al vacht heeft, is dat voldoende. Het is nog voldoende warm overdag, zeker nog over de 10 graden. Voor paarden warm zat. Hier was het overigens vandaag weer ouderwets heet, heel de dag zon.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 20:24

@ russel.

In de winter krijgt hij zeker een dikkere deken op maar nu zal hij hier onder zweten als een gek (ook door genoeg vet tis een haflinger) Nu het overdag weer warmer is haart hij alweer uit maar als het regent zet hij z'n vacht uit dit wil ik dus voorkomen.

Alleen snachts een deken op is geen optie want hij staat niet mij thuis. (jammer genoeg)

thx voor de reacties!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:29

Zoals andere mensen hier al zeggen is een zomerdeken niet waterdicht. Ze hebben ongevoerde regendekens bij piafferuitersport.nl in de aanbieding voor €38,50, misschien is dat wat voor je?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:04

Heb ook een regendeken voor mijn Kwpner, maar s middags gaat ie af. Ze hebben het met deze warme zon best heet onder zo'n ding. De rest van de dag heeft meneer hem wel om. Hij heeft nog geen aanstalte gemaakt om meer haar aan te maken. Hoop dat ik het zo kan houden

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:48