Alweer dekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Alweer dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 11:31

Ik wilde gewoon even wat kwijt.Bij ons op stal zijn 2 mensen met de eerste dekens begonnen en dan gaat zeker iedereen aan het denken want 2 dagen later staan er al weer 10 onder deken.Maar wat een verschil zie je soms in dekens.De ene staat nu onder een fleece deken en een andere onder een zomer deken een andere die nog steeds elke dag buiten staan staat onder een gevoerd dekentje maar die is niet water dicht lijkt me dus niet zo fijn als het erg hard regent zoals in de afgelopen paar dagen wel gebeurt is en dan staan er ook al een paar met hun winter deken op waarvan ik van 2 weet dat ze gewoon niet meer dekens hebben en dat is niet erg maar geeft die deken straks nog wel genoeg warmte als het echt koud wordt want nu is het nog niet echt koud ik zou nog even gewacht hebben tot het iets kouder wordt.

Die 2 van mij staan nog zonder deken overdag buiten en 's nacht op stal.Waarschijnlijk dat ik ze over 1 maand ga scheren en dan doe ik waarschijnlijk hun winter deken op.

Is dit bij anderen op stal ook zo verschilend daar ben ik wel benieuwd naar.

SkyMarian

Re: Alweer dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:42

Bij ons niet echt verschillend. Iedereen heeft een regendeken en de een is wat dikker dan de andere, maar verder niet. We beginnen ook allemaal rond dezelfde tijd.
Maar we staan ook maar met 5-6 paarden

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:48

Die van mij staat al tijd onder zomerdeken en sinds gister onder 200gr..En overdag regen deken.Ze was wel de eerste nu paar weekjes later staan er paar onder zomer en 2 nog onder 200gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:54

We hebben een paar koude nachten gehad, het is nu volle maan en dan zijn de nachten koud. Eergisteren was het hier 3 graden s'nachts en dat is toch echt een wintertemperatuur. Toen ik op stal kwam was het ook echt koud. Mijn paard is ook in een week tijd in zijn vacht geschoten en krijgt nu ook s'nachts een deken op. Wel jammer want ik had hem graag nog deze maand in zijn blote kont gehouden. In de zomer moeten ze al een bucaspak aan vanwege de dazen.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:22

mijn paard krijgt nu ook winterdek op. tis bij mij op stal best wel koud snachts. overdag laat ik het dek af, want dan staat ze te zweten. naar mijn idee heeft zo'n zomerdekentje ook niet echt nut tegen de kou.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:42

Niek staat ook al een paar dagen met een regendeken op, niet gevoerd dus te vergelijken met een zomerdeken.

Snap niet echt dat jij daar een probleem van maakt. Iedereen moet dat toch zelf bepalen. Oke ik zet Niek ook nog niet met 200 gram op, omdat hij het dan veel te warm heeft, maar een ander paard heeft daar misschien wel behoefte aan.

Ik denk altijd maar zo de eigenaar doet het niet voor niks, zal er pas vraagtekens bij gaan zetten als er 500 gram op een paardenrug ligt.