Ik Kan Niet Bij Zijn AcherBenen Komen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shetlover2

Ik Kan Niet Bij Zijn AcherBenen Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 10:55

HeeY Allemaal ,
Ik Heb Een Probleem , Als Ik Bij Mijn Shet Zijn Achterbenen Wil Poetsen Of Aanraken , dan gaat hij bokken en trappen .
En Ik Kan Ook Dan Dus Ook Niet Zijn Achterhoeven Uitkrabben , Zijn Voorbenen Vind Hij Verder Geen Probleem .

Wie Kan Mij Helpen Bij Dit Probleem

_Nancy_

Re: Ik Kan Niet Bij Zijn AcherBenen Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:06

Hoi, welkom op bokt!
Het is belangrijk om veel geduld te hebben, misschien kun je er achter proberen te komen waaróm hij trapt en bokt.
En als hij naar jou trapt zou ik hem wel meteen straffen, want dat mag natuurlijk niet!
Gewoon blijven proberen, en zodra hij een beetje toegeeft heel goed belonen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:08

Zou je misschien ook volgens de regels van de Nederlandse taal willen schrijven? Dus niet ieder woord met een hoofdletter beginnen. Zo blijft het voor iedereen leesbaar. Alvast bedankt voor je medewerking!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:18

begin bij zijn bil met borstelen aanraken en zak steed verder af, als hij gericht naar jou trapt, trap dan maar rustig gericht terug, want dat mág gewoon niet. enne kletsen tegen dat beestje, dat wil nog wel eens helpen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:42

Je kunt iemand vragen zijn voorbeen op te tillen en dan zelf voorzichtig zijn achterbenen aan te raken.

Als dat goed gaat, ga je de benen borstelen.
Later probeer je dit zonder dat het voorbeen vast gehouden wordt.
En pas als dit goed gaat, mag je beginnen met z'n achterbenen op te tillen.
Trappen moet je wel afstraffen, want dat mag gewoon niet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:22

Waarschijnlijk heeft hij een slechte ervaring gehad.
Probeer rustig over z'n achterhand te aaien en steeds iets lager. Voor de veiligheid kan je in het begin ook een zweepje of iets gebruiken om mee langs de achterbenen te aaien (alleen aaien) Mocht hij dan een trap geven is de kans wat kleiner dat hij jou raakt.
Als hij gaat trappen probeer je de zweep gewoon tegen z'n been aan te houden. Zodra hij stilstaat haal je de zweep meteen weg en beloon je hem. Zo leert hij dat er helemaal niks aan de hand is als er iets tegen z'n achterbenen komt.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:32

Wat je ook kunt doen (als je zijn achterbeen in ieder geval kan aaien) is een (halster)touw langs zijn achterbeen leggen, daar waar je normaal met je hand pakt om het been op te tillen om de hoeven uit te krabben. (de hiel zeg maar, weet niet hoe het heet)
Je geeft wat druk aan het touw, niet gaan trekken of rukken, alleen druk uitoefenen. Net alsof je het been op wilt tillen om uit te krabben.
Als hij dan trapt, kan hij jou niet raken, want jij staat naast zijn buik.
Wanneer hij daaraan gewend is (dat er dus niets eng gebeurd als je aan zijn been zit) dan kun je het eens proberen voorzichtig met je hand te doen. Als dat lukt kun je het been ook naar achteren halen, zoals het eigenlijk moet bij uitkrabben.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg, wij hebben er in ieder geval veel baat bij gehad!
Succes!

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 23:36

Citaat:
als hij gericht naar jou trapt, trap dan maar rustig gericht terug, want dat mág gewoon niet.

Ik ben ook niet tegen deze wat bot overkomende methode. Heb heel wat freestyle trainingen achter de rug hoor. Maar als een paard gericht schopt dan krijgt hij gewoon een schop terug. Dat doen ze onderling ook niet zachtzinnig.