verzekeren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Boxer11

verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 09:08

Ik weet niet of ik hier in het juiste deel zit met mijn vraag, maar als het fout is dan verplaatst hem maar

Ik ben steeds aan het twijfelen of ik mijn paardje nu wel of niet moet verzekeren... Het gaat hierbij om een 4-jarige Fjordenruin die tot nu toen altijd gezond is geweest

Met welke bedrijven hebben jullie goede/slechte ervaringen?
Wat ben ik ongeveer per maand kwijt?
En komen ze altijd kijken? (mijn Fjord is geen miljoenen-paard )

GCH

Re: verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:11

Ik zit zelf bij interpolis, ben verzekerd voor 3500 euro en ze zijn niet komen kijken.
Heb zelf (helaas) wel gebruik gemaakt van de verzekering, en dit is keurig afgehandeld.

Voor meer info kun je pm-en

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:48

Weet alleen dat je met koliekje in het weekend al snel 200 euro armer bent, en als er geopereerd moet worden dan mag je hopen dat je het met 2000 euro redt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:59

Op vraag maar raak komt je vraag beter tot zijn recht dan bij medisch.
Dus ik verplaats het even

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:44

Ik heb mijn paard net verzekerd bij EFO voor een waarde van 4500 alleen voor als ze door de dierenarts word afgekeurd ( blijvend ledsel van buitenaf) of dood
omdat ik hier nog mar een maand informatie van heb weet ik er niet zo veel van ze is wel door een inspecteur gecotroleerd en het is bij EFO verplicht een klinisch keurings rapport te hebben van maximaal 3 maand

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:20

Ik heb mijn paard ook verzekerd bij de EFO door de positeve verhalen die ik erover gehoord heb. Ben tegen zo'n beetje alles verzekerd.
Ik heb mijn paard iets meer dan een maand en heb al meer dan 1000 euro ziektekosten dus ik ben er erg blij mee.

Uiteindelijk is de verzekering degene die geld verdiend aan al zijn klanten maar in mijn geval heb ik de premie er voorlopig wel even uit.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:34

Katja schreef:
Uiteindelijk is de verzekering degene die geld verdiend aan al zijn klanten maar in mijn geval heb ik de premie er voorlopig wel even uit.

dit snap ik niet, verhuur je hem dan of heb je een manege ofzo???

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:41

Ik heb Indy verzekerd bij de EFO, voor maar een klein bedrag. Maar wel redelijk uitgebreid. Ook ik heb ze al nodig gehad, en ze handelen het keurig af.
Bij Indy zijn ze wel even komen kijken, maar een echte keuring was niet verplicht. Bij EFO hangt dat van het verzekerde bedrag af.
Ik betaal trouwens iets van 67 euro per half jaar.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:10

Perla schreef:
Katja schreef:

dit snap ik niet, verhuur je hem dan of heb je een manege ofzo???

Ik snap weer niet wat jij niet snapt.
Ik heb gewoon een paard en die verzekerd en heb voorlopig daar een goede zet mee gedaan.
Maar een verzekering krijgt ieder jaar meer premie binnen dan dat ze uitkeren dus zijn er een hoop mensen die alleen maar betalen.

Zo duidelijk?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:16

mijn haflingers heb ik nooit verzekerd, hebben bijna nooit wat, dus een verzekering kan dan eigenlijk niet uit.
Ik heb sinds kort een KWPN'er, en merk dat die toch veel kwetsbaarder zijn, ik denk wel dat ik hem binnenkort ga verzekeren tegen dierenarts kosten

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:56

ik heb mijn paard niet verzekerd, heb er heel lang over nagedacht maar het kost behoorlijk veel geld om je paard tegen DA kosten te laten verzekeren dan heb je nog een eigen risico. En aangezien sam niet zo vaak bij de DA zit zou ik denk ik niet voordeliger uit zijn. Helemaal niet met die kleine bezoekjes, dan komje niet boven je eigen risico uit. Daarnaast heeft ze KS en wordt dit ook weer lastiger geloof ik. Ik ben benieuwd wat je doet, dus laat het even weten als je wilt.

en je paard word toch ook overgeleverd aan de verzekering mocht er iets gebeuren waarbij jij je paard wilt laten inslapen, de verzekeringsmaatschappij bepaalt dan toch of dat gaat gebeuren en waar, tenzij je hem van de verzekering terug koopt

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:50

Ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis, uitgebreid + ziektekosten. Om de premie nog enigszins betaalbaar te houden heb ik haar maar laten verzekeren voor 2500 euro, hiervoor betaal ik 100 euro premie per 3 maanden. Toen ik haar destijds heb laten verzekeren is er iemand van Interpolis langs geweest voor wat kleine testjes. (oa. papieren controle, wat draven op het harde en zachte etc.) Daarnaast heb ik ze zelf een keuringsrapport laten zien aangezien ik die zelf had, dat was voor het verzekerde bedrag niet verplicht overigens. (pas vanaf 3500 volgens mij.)

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben over de verzekering. In de 2 jaar dat ze nu verzekerd is heb ik helaas al meerdere malen iets moeten claimen. Dit is iedere keer netjes en snel afgehandeld, toppie dus

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:20

Welke ziektekosten kun je allemaal claimen ?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:58

Ik zit bij Interpolis. Heb m net ook voor ziektekosten verzekerd. Heb ik dus nog niets mee te maken gehad. Misschien binnenkort. Wat ik fijn vind aan Interpolis, is dat ze (iig bij mijn verzekering, de uitgebreide) ook koliekoperaties en open wonden en fracturen (beide operaties) vergoeden. Dus daar hoef je geen aparte ziektekostenverzekering voor te nemen.
Bij de ziektekosten heb je een eigen risico van 20%, met een minimum van 40 euro. Maar als je paard iets heeft ben je meestal toch wel wat meer kwijt. En ik heb een lompert, dus ik denk dat ik t er wel uithaal. (hoop natuurlijk van niet)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:32

Heb mijn IJslander wel verzekerd (bij Interpolis), maar onze shetten niet.
Het blijft een moeilijke keuze. Van al die jaren premie betalen had ik in de toekomst allang een nieuw paard kunnen kopen.

Slecht vind ik het trouwens dat een paard vanaf 16 jaar al in waarde mindert. Zeker een ijslander gaat dan nog jáááren mee!

En trouwens voor wie zich dat afvraagt: We bellen nu echt niet eerder de dierenarts voor onze verzekerde ijslander dan voor de onverzekerde shetten. Ze krijgen alledrie absoluut de verzorging en dierenartsbehandeling die ze nodig hebben.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 05:33

skessa schreef:
Van al die jaren premie betalen had ik in de toekomst allang een nieuw paard kunnen kopen.

Dat weet je maar nooit. Ik heb mijn oude paard toch wat eerder moeten wegbrengen dan dat ik zou willen, dus dan gaat dat niet op.