Paard is stijf

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Beppeke

Paard is stijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 23:09

Hallo, ik heb een 12 jarige ruin, hij is vooral aan het begin van het rijden wat stijf. Het duurt wel 20 minuten voordat ik hem losgereden heb. Ik begin altijd rustig in stap voorwaarts-neerwaarts aan een lang teugeltje ongeveer 10 a 15 minuten en dan nog in draf ongeveer 10 minuten aan een lange teugel. Hij staat overdag in de wei waar hij dus genoeg beweging krijgt en s´nachts op stal. Als voer krijgt hij gewone standaard brok, hooi en soms wat extra muesli. Sinds 1 maand geef ik Vitamie E-selenium bij, maar daar merk ik geen verschil van. Weet iemand een goed voedings-supplement wat ik zou kunnen geven? Ik heb bij de paardendrogist een kruidenmengsel gezien dat heet Easy-action, heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik heb ook al gedacht aan een middel met glucosamine erin maar dat is direct zo duur, dus daar wilde ik niet direct mee beginnen. Alvast bedankt voor jullie reacties.

tessyke

Re: Paard is stijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 00:22

1x plaatsen is genoeg hoor

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:09

Van het eten heb ik opzich neit zo veel verstand.

Maar 20 minuten los rijden is echt niet zo super veel. Het verschilt heel ergper paard. Het ene paard is zo los als je erop stapt, het andere paard moet je eerst een half uur rijden en wordt dan wat losser.

Probeer gewoon goed veel figuren te rijden tijdens het losrijden. Veel binnen en buiten stelling.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:52

Ik rijd op dit moment een twaalfjarige ruin die errug stijf is al ik er zo koud opklim, korte passen maakt en gewoon niet lekker door zijn lijf loopt. Ik longeer hem altijd tien minuutjes voor dat ik erop klim, gewoon even stap, draf, galop op beide zijden, en goed actief door laten lopen. Daarna loopt hij veel beter.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:14

Ik vind 20 minuten ook niet heel lang.En je geeft nu sinds 1 maand extra vitamine E-selenium geef dit nog even de tijd.