Iemand ervaring met PAVO MuscleBuild supplement?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Iemand ervaring met PAVO MuscleBuild supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 19:57

Heeft er toevallig iemand het supplement MuscleBuild van PAVO weleens gebruikt?
Mijn paard heeft nogal weinig bespiering, maar heeft toch al Z niveau gelopen met nog iets minder bespiering en met alleen de training gaat de spieropbouw echt heel erg traag. Aangezien hij echt meer bespiering moet krijgen om geen rugklachten te gaan krijgen zat ik te denken aan een middeltje voor spieropbouw.
Nou vond ik op de PAVO site het supplement MuscleBuild, maar aangezien het echt heel erg duur is voor zo weinig wil ik eerst weten of het wel echt werkt. Want het is zonde om zoveel geld weg te gooien als het gewoon wat suiker zou zijn in een potje met een interessante naam erop haha!

Op http://www.pavo.nl staat een beschrijving ervan!
Ik hoop dat iemand het gebruikt heeft en mijn kan zeggen wat het resultaat was!

Remember

Re: Iemand ervaring met PAVO MuscleBuild supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:23

Wat voer je normaal? Ik voer de merrie die ik rijd nu een paar maanden (vanaf begin zomer) een mengeling van Power Plus Mix en Kentucky Lite-E van Havens (heb het 2 om 1 gemengd) en ze doet het daar echt super op. Ze heeft vorig jaar en dit jaar een veulen gehad, vorig jaar was ze behoorlijk teruggevallen qua massa én bespiering en kwam het langzamer terug en nu is ze in topconditie gebleven en zie ik zelfs meer spieropbouw dan eerst (bij dezelfde trainingsintensiteit). Uiteraard krijgt ze (meer) dan voldoende ruwvoer.

Zorg eerst dat je je basisvoer uitgekiend hebt, doet 'ie het daar nog niet beter op kun je aan een supplement gaan denken om het hele systeem even een 'boost' te geven (mits je zeker weet dat hij verder gezond is). Beetje zonde als je achter de feiten aan supplementen bij gaat voeren want het kost inderdaad klauwen met geld en misschien is het wel goedkoper en net zo goed op te lossen zonder!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 22:59

Wij hebben een hoop paarden thuis en het is niet mogelijk om het krachtvoer alleen voor hem aan te gaan passen, aangezien wij gewoon hele vooraden tegelijk bestellen. We hebben dan sportbrok en basisbrok en alle paarden doen het er heel goed op. Ik heb al verschillende keren ander brok uitgeprobeert, maar dat geeft geen resultaat en dus ga ik daar ook geen geld meer extra aan uitgeven.
Hij moet echt meer bespiering gaan krijgen en ik dacht dat een supplement bovenop zijn normale voer dan wel eens zou kunnen helpen, maar wil eerst wel weten welke ervaring mensen met dit supplement hebben. Het moet ook niet zo zijn dat die bespiering komt en na een maand weer weg als ik het niet meer bij voer. Als hij nou minder getraind wordt snap ik dat de bespiring terug kan vallen natuurlijk, maar als ik heb gewoon blijf trainen dan wil ik dat de bespiering van dat supplement dus niet zomaar weer afbreekt zodra je ermee stopt!
Weet iemand toevallig of dat het geval is en nog belangrijker: Of je wel spieropbouw krijgt ervan!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:34

Het is niet zo dat zo'n supplement de spiergroei versterkt of versneld. Het zet niet een knopje 'Maak spier' aan. Zou je bv een weidepaard waar niks mee gedaan wordt dit supplement geven wordt het niet ineens een halve bodybuilder. Die doet niks met de voedingstoffen omdat hij ze niet nodig heeft, hij vult hoogstens wat tekorten aan (als hij die al zou hebben) en de rest wordt door het lichaam weer uitgescheiden.

Wat je doet met zo'n supplement is zorgen dat alle ingrediënten ruim voorradig aanwezig zijn om spierweefsel te kunnen maken. Het supplement werkt dan ook alleen als de 'ingrediënten' (aminozuren, vitamines, mineralen) de beperkende factor zijn. Ga jij het supplement voeren terwijl je voer al in orde, dus er is geen beperking in voedingsstoffen, beland je dure poeder letterlijk op de mesthoop . Dit is ook meteen de reden dat het geen kwaad kan (mits je niet over de voorgeschreven hoeveelheid gaat), de meeste overtollige voedingsstoffen (er zijn uitzonderingen die schadelijk kunnen zijn!) hopen toch niet op en worden gewoon uitgeplast.

Veel, vooral sport-, paarden hebben ergens wel een klein tekort in, daarom zie je ook vaak dat zo'n supplement wel iets verschil kan maken, maar je moet er zeker geen wonderen van verwachten.

Je kan ook je training eens onder de loep nemen, belast jij de spieren wel op zo'n manier dat je ze ertoe aanzet om extra massa te creeren? Intervalachtige training heeft veel meer effect op het hele systeem (conditie en bespiering) dan steeds langer en zwaarder werk achter elkaar. (3x)10 minuten doorrijden en dan even met een lang teugeltje stappen heeft veel meer positief effect dan 30 minuten doorwerken.
Na een piekinspanning (wedstrijd, les) heeft de spier een aantal dagen nodig om te herstellen en de glycogeenreserves weer aan te vullen, te zware inspanningen (of te weinig tijd ertussen) zullen er dus toe leiden dat de spier onvoldoende kan herstellen tussentijds en dan zal hij de voedingstoffen ook niet in de groei van meer weefsel kunnen stoppen. Hou aan dat je ongeveer 1 à 2 keer (afhankelijk van de zwaarte van de 'piek') in de week een piekinspanning kan leveren. Rest train je op ongeveer 75%.

Bespiering die er eenmaal zit zal niet zonder reden verdwijnen. 1 reden kan zijn dat de trainingsintensiteit verlaagt wordt, maar zelfs dan duurt het even voordat je echt verschil gaat zien. Het lijkt wel of paarden die bijv. een week stil hebben gestaan al minder bespierd zijn, maar dit is alleen vocht dat uit de spieren is gegaan. Na een paar inspanningen zijn de spieren weer 'opgepompt', er is dan geen weefsel weg. Pas na een maand tot 6 weken zie je echt vermindering in spierweefsel en dat gaat dat ook best snel (vergelijk maar met been in het gips). 2e reden kan zijn dat het paard spierweefsel gaat verbruiken voor zijn energiehuishouding, maar dan doe je echt iets helemaal niet goed qua voer/trainingsverhouding

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 18:18

Wat betreft de training zit het wel goed. Ik krijg erg goede begeleiding en train nu sinds een paar maanden ook bij een grand prix amazone. Hij krijgt wel heel langszaam aan spieropbouw, maar niet zoals het hoort en het is echt wel nodig, niet voor het uiterlijk maar voor zijn eigen gezondheid!!!
Heel erg bedankt dat je even mee wilde denken, maar ik zou toch graag echt ervaringen met dit spul ook willen horen, want PAVO zegt natuurlijk dat het werkt, want dan verkopen ze meer!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:47

Je gaat voor de spieren in de rug? Dat moet in de training dagelijks terug te vinden zijn. Dat moet al goed zijn.
Dan kan muscle build een aanvulling zijn, maar niet als deze het werk alleen moet doen.

Ik gebruikte de helft van de aanbevolen hoeveelheid en dat gaf al een vrij mooi resultaat.
Het paard zal geen bodybuilder worden, dat moet je er niet van verwachten, maar je zal wel resultaat gaan zien.

Ik heb het trouwens een poosje gebruikt om mijn paardje wat mooier in verhouding te krijgen, dus een wat mooiere uitstraling op nek en billen, zodat het hele lijf beter overvloeide in elkaar.