Aangezien lickits erg n de smaak vallen bij Wietekind, maar het niet echt bepaald goed is volgens mij (druivensuiker toch?), ben ik watverder gaan kijken naar het likstenen aanbod...
Nu heeft ze een rode voo stal liggen, maar doet ze vrij weinig mee. Weet niet of ze hem ook echt vies vind, of er gewoon geen behoeft aan heeft, geen idee, maar dat vies vinden kan ook wel goed bij haar kunnen, aangezien ze best een beetje kieskeurig is...
Maar goed,nu viel mijn ook op de Rockies llikstenen, volgens mij nog niet zo oud.

(www.aminoruitersport.nl)
Beschrijving (www.baduh.nl)
Citaat:Deze unieke liksteen, boordevol mineralen en sporenelementen, is gedurende het hele jaar, maar vooral in de zomer, een zeer welkome aanvulling op het rantsoen. Bovendien is de liksteen bijzonder aantrekkelijk door de toevoeging van de smaken die paarden heerlijk vinden!
Het paard zal alleen likken als het nodig is, voor een effectieve manier van supplementeren.
Een Rockie bevat: Natrium, Chloride, Calcium, Fosfor, IJzer, Kobalt, Koper, Jodium, Mangaan, Selenium en Zink.
Past in de bekende langwerpige Rockiehouder.
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen. En vooral hoop ik ervaringen te lezen over mensen waarvan het paard behoorlijk verslaafd is aan likkits, en hoe dit soort stenen in de smaak vallen.
Ik ben namelijk bang dat mevrouw het als een snoepje gaat zien als ik bv met appelsmaak haal, en dat is niet echt de bedoeling... Ik denk niet at het heel goed is om eens in de zoveel tijd in korte tijd een zo'n liksteen naar binnen te werken... Of zijn deze exemplaren daar te hard voor? Dat er niet op te bijten valt, maar alleen likken?
Nou ja, ik ben benieuwd
Of ik moet degenen zijn die hem eens gaat uitproberen, maar ervaringen van anderen aanhoren is ook altijd intressant
!!.Heb ze ook na een tijd gewoon door kunnen geven aan een manegepaard die erwel ergblij mee was
. Was de wortelsmaak geloof ik.
)