Rockies Likstenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Rockies Likstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 19:50

Jaja, Ingrid heeft weer wat gevonden hoor...

Aangezien lickits erg n de smaak vallen bij Wietekind, maar het niet echt bepaald goed is volgens mij (druivensuiker toch?), ben ik watverder gaan kijken naar het likstenen aanbod...

Nu heeft ze een rode voo stal liggen, maar doet ze vrij weinig mee. Weet niet of ze hem ook echt vies vind, of er gewoon geen behoeft aan heeft, geen idee, maar dat vies vinden kan ook wel goed bij haar kunnen, aangezien ze best een beetje kieskeurig is...

Maar goed,nu viel mijn ook op de Rockies llikstenen, volgens mij nog niet zo oud.

Afbeelding
(www.aminoruitersport.nl)

Beschrijving (www.baduh.nl)
Citaat:
Deze unieke liksteen, boordevol mineralen en sporenelementen, is gedurende het hele jaar, maar vooral in de zomer, een zeer welkome aanvulling op het rantsoen. Bovendien is de liksteen bijzonder aantrekkelijk door de toevoeging van de smaken die paarden heerlijk vinden!
Het paard zal alleen likken als het nodig is, voor een effectieve manier van supplementeren.
Een Rockie bevat: Natrium, Chloride, Calcium, Fosfor, IJzer, Kobalt, Koper, Jodium, Mangaan, Selenium en Zink.
Past in de bekende langwerpige Rockiehouder.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen. En vooral hoop ik ervaringen te lezen over mensen waarvan het paard behoorlijk verslaafd is aan likkits, en hoe dit soort stenen in de smaak vallen.

Ik ben namelijk bang dat mevrouw het als een snoepje gaat zien als ik bv met appelsmaak haal, en dat is niet echt de bedoeling... Ik denk niet at het heel goed is om eens in de zoveel tijd in korte tijd een zo'n liksteen naar binnen te werken... Of zijn deze exemplaren daar te hard voor? Dat er niet op te bijten valt, maar alleen likken?

Nou ja, ik ben benieuwd Of ik moet degenen zijn die hem eens gaat uitproberen, maar ervaringen van anderen aanhoren is ook altijd intressant

Anoniem

Re: Rockies Likstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:47

taran heeft die met appelsmaak en vindt er geen bal aan.
Misschien komt het nog...
hij ruikt iig wel lekker

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:39

Laine heeft zon ding wel is gehad geloof ook van rockies in appel en knoflook maar allebei geen reet aan vond zij dan !!.Heb ze ook na een tijd gewoon door kunnen geven aan een manegepaard die erwel ergblij mee was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:53

Ik had hem hier op stal ook hangen voor Tess en Spike, maar die kijken er niet op of om naar, dus heb hem op een gegeven moment gewoon weg kunnen gooien . Was de wortelsmaak geloof ik.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:04

Volgens mij is het merk vernieuwd, maar het is niet nieuw hoor, jaren geleden hadden ze ze bij ons op stal ook al. Ze zijn idd keihard, ze kauwen ze echt niet zomaar weg, maar laat ze a.u.b niet vallen want dan heb je 100.000 stukjes liksteen... (ja dat deed ik dus toen ik net uit de winkel stapte )

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:01

mijn shetjes hadden in 1 week zon ding op..:S

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:20

heb gewoon zo'n wit vierkant zoutblok, zitten ook mineralen en dergelijke in, maar is veel goedkoper. Dit ziet er weliswaar leuker uit, maar das volgens mij gewoon de truc.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:23

Ik had die met appelsmaak, maar Isolda was er bang van
Daarna issie verhuids naar Udinde, vervolgens naar Berber en daarna nog naar de ponies in de weil, maar geen van allen vond het wat volgens mij. Er waren wel een paar likjes vanaf, maar verder hing ie maar een beetje te hangen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:44

Mijn paard heeft die appelsmaak toevallig vandaag gekregen van mijn vriend Hij heeft er wel wat aan gelikt vandaag. Ben benieuwd of het een succes is!

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:53

Ik hou deze topic ff in de gaten!
Mijn paard eet de lik itts namelijk ook in 1 uurtje op (je legt hem in zn voerbak, meneer zet zn tanden erin en hup hij is op!)
Ik zoek dus nu ook een alternatief.
Toen de lidl hier in nederland die acties had zat er ook likstenen bij, die vond hij ook erg lekker trouwens! Maar heeft hij zeker 2 maandne mee gedaan!!!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:46

Ik heb gewoon die grote vierkante liksteen van Rockie, dat is een 10 kg steen, en rood van kleur.
Ik heb die in iedere stal hangen, en de een doet er meer mee als de ander, maar ze likken er allemaal aan, als ze er behoefte aan hebben.
Er zitten ook de dingen in die genoemd zijn in het artikel dat jij noemde.
Alleen zonder aparte smaak.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:58

Wij hebben afwisselend het witte zoutblok en de rode rocky in de wei. Volgens mij vinden ze ze even lekker en gaat het toch voornamelijk om het zout.
De rode is wel sneller weggeregend trouwens.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:22

Niks nieuws aan deze likstenen
Volgens mij zijn ze niet zo super, ik heb Bas 1 keer een gegeven, met bananensmaak geloof ik, maar hij moest er niets van hebben, ding hangt na een jaar nog onaangeraakt in de stal.

Ik verkoop ze ook vrij weinig in de winkel, die vierkanten, de lickits en de gewone KNZlikstenen worden veel vaker verkocht

@ Valentino, lickit in de voerbak leggen is ook niet zo handig, hang 'm op aan een touw in het midden van de stal, dan kan je paard er moeilijk grip op krijgen en moet het echt gaan likken om de smaak te krijgen, i.p.v het meteen op te eten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 06:39

Dat vrij van de muur hangen vind ik altijd een beetje sneu... Ik heb mijn lickit in een houder aan de tralie hangen, zodat ze er ook echt wat af kan likken. Los hangen van muren vind ik sneu, dan lukt het haar niet, en vind ik dan weer zonde omdat ze hem dan links laat liggen...