Op stal, nu al deken op?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Op stal, nu al deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 18:47

Het lag in de planning om mijn pony in de winter ook 24/7 op de wei te laten staan.
Helaas ging zijn conditie achteruit en werd hij erg mager, en heeft mede daardoor regenschuft gekregen.
Dus hij staat nu op stal.
Nu hebben sommige mensen bij mij op stal hun paard al een deken op.
Waneer zou ik moeten beginnen met dekens?

Ik heb een Fleecedeken met hals.
Een ongevoerde regendeken
een 150/200 grams winterdeken
en een 300/350 grams winterdeken.

Groetjes karin

Sjaan

Re: Op stal, nu al deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:53

Er zijn hier al aardig wat topics over... denk dat het handig is als je daar ook is in zoekt!

Mijn paarden staan normaal overdag in de wei, maar ik heb er 1 24/7 op stal staan omdat deze geblesseerd is.

Dit paard heel nu een 0 grams regendeken op.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 18:54

chantal_cs schreef:
Er zijn hier al aardig wat topics over... denk dat het handig is als je daar ook is in zoekt!

Mijn paarden staan normaal overdag in de wei, maar ik heb er 1 24/7 op stal staan omdat deze geblesseerd is.

Dit paard heel nu een 0 grams regendeken op.

Ik ben die topics ook aan het doorkijken nu, maar 9 van de 10 topics gaan over dekens opdoen op de wei, en daar heb ik niet zo veel aan.
Maar bedankt voor je reactie.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:45

nog helemaal iets...pas wanneer ik mijn winterjas aantrek krijg mevrouw ook een deken op..gwoon en ongevoerde regendeken..Wanner haar vacht te nat word met rijden, gaan we scheren..daarna word het ene winterdeken..

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:47

zomerdeken

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:02

Ik heb een de meeste paarden 's nachts nu binnen staan met een zomerdeken op. De anderen staan 's nachts nog buiten, maar ook met een zomerdeken en de fries van mijn moeder wandelt erbij zonder dekentje, die mag ook gerust een wintervacht krijgen, maar de rest niet!
Overigens laat ik de deken overdag ook al op of het zonnetje moet blijven schijnen en ik zelf ook zonder jasje of vestje naar buiten kan.
Maar een zomerdeken is ook niet gevoerd, een deken met voering krijgen ze pas op van mij als het echt kouder begint te worden of als ze tegen verwachting toch al meer haren krijgen dan ik wil!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:31

Desire schreef:
De anderen staan 's nachts nog buiten, maar ook met een zomerdekenkrijgen dan ik wil!

zomerdeken? weet je wel niet hoe hard het soms regent snachts?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:20

die van mij staat op stal nu dag en nacht met een zomer deken van bucas en als het kouder word krijgt ie zijn 150 gr dekentje op.
wil absoluut geen ijslander haar (niet banketstaaf bedoeld voor de mensen met een ijslander hoor)

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:49

Nancy_evita schreef:
Desire schreef:
De anderen staan 's nachts nog buiten, maar ook met een zomerdekenkrijgen dan ik wil!

Ja, ik weet hoe hard het soms regent buiten ja! En als het regent dan staan de paarden ook binnen, alleen de fries blijft buiten en die heeft een schuilhok waar 4 paarden in passen, waar hij prima droog blijft staan! Je moet niet zo snel oordelen over hoe iemand anders het doet, want hij blijkt nu wel dat je fout zat! Er wordt hier gevraagd of paarden op stal nu al een deken op moeten en er wordt niet gevraagd om (onterecht) commentaar op degene die hier behulpzaam willen zijn!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:22

Die van mij staat op stal met een zomerdeken op nu..

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:26

die van ons krijgen nu snachts weer een tussendeken op; overdag gaat ie gewoon af. (Ze staan op stal)

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:39

Bij ons op stal staan de paarden nooit met een tussen deken, alleen als het echt koud word krijgen ze een winter deken maar dat is pas tegen de echte winter aan (en ze blijven mooi in het haar) en de paarden die op het land staan, hebben nu helemaal geen deken op en die staan dag en nacht buiten.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:41

Zijn al erg veel topics over,maar mijne stond al een tijde met zomerdeken en gister ging de tussendeken erop.Overdag gewoon nog der bucas regendeken.(niet gevoerd)

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:48

Een tussendeken of een zomerdeken is momenteel de beste optie.. Eventueel op de wei een ongevoerde regendeken erover gezien je dekens allemaal doorweekt worden, en als je paard ziek wordt ben je nog verder van huis.. dus..

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:51

die van ons krijgen 's nachts (als het koud word_ al een winterdeken op, en die staan op stal.
's morgens krijgen ze hun zomerdeken, en gaan ze in de wei.
en als het warm word, mogen ze 's middags zonder deken in de wei.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:01

Nancy_evita schreef:
Desire schreef:

Ja en?? ze gaan niet dood van een regenbuitje hoor.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:08

Tsja het hangt er helemaal vanaf wat je zelf wilt en hoe dik hij in het haar zit op dit moment en hoe dik je wil dat hij straks in het haar zit.Die van mij hebben al aardig de groei in hun vacht maar ik heb ze nu nog zonder deken overdag buiten staan en 's nacht zonder deken op stal.Ik ga ze straks scheren weet nog niet wanneer precies en dan doe ik een winter deken op.

Als jij wil dat je paard kort in zijn vacht zit straks zou ik nu een deken opleggen want het haar begint toch wel aardig te groeien nu.Ik zou beginnen met de ongevoerde deken en dan moet je het in de gaten houden vind je dat zijn haar nog steeds dikker wordt dan heeft hij daar niet genoeg aan en kun je een dikkere opleggen.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:58

Lin krijgt snachts een dun dekentje op, het is best fris in een buitenstal snacht.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:59

Gisternacht was het zo rond de 2 graden, dus stond de mijne onder een wollen zweetdeken en dr ongevoerde regendeken.
Aangezien het zonnetje nu schijnt, staat ze nu zonder, en vannacht krijgt ze dr regendeken weer op

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:36

Het is wel een grote overgang; van 24/7 buiten naar binnen mèt deken op. Waarom zou je je pony een deken op doen? Koud zal hij het niet hebben.

Heb je je plannen om je pony 24/7 buiten te laten nu helemaal laten varen trouwens?
Laatst bijgewerkt door ellenlouise op 18-09-05 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 17:37

Hij hoeft niet persee met deken, maar ik vroeg me gewoon af of het nodig zal zijn.
Maar hij heeft het niet koud, dus hij krijgt geen deken op tenzij het echt koud wordt, of als ik zie dat hij het koud heeft.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:44

Uhm...beetje domme vraag misschien,maar wat is een tussen deken? Ik heb m,n paard nu met zomerdeken staan maar ze begint al aardig dik haar te krijgen dus misschien is zo,n tussen deken iets voor d'r.
Mijn dunste winterdek is 150 grams en dat lijkt me een beetje dik om nu al op te leggen.Wie heeft het antwoord?? Alvast bedankt!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:21

Ik ga er vanavond een fleece of wollen deken onder leggen, die van mij staat ook met zomerdek maar begint ook een vachtje te kweken, en vanmorgen toen ik om kwart voor 8 naar mijn auto liep vond ik het best wel koud!

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:22

Mijn pony heeft nu zijn zomerdenken op 's nachts

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:41

paxine schreef:
Uhm...beetje domme vraag misschien,maar wat is een tussen deken? Ik heb m,n paard nu met zomerdeken staan maar ze begint al aardig dik haar te krijgen dus misschien is zo,n tussen deken iets voor d'r.
Mijn dunste winterdek is 150 grams en dat lijkt me een beetje dik om nu al op te leggen.Wie heeft het antwoord?? Alvast bedankt!

Een deken met 150 grams vulling word vaak al gezien als een tussendeken.

Mijne staat nog bloot, maar ga er vanavond een dekentje op gooien.