waar rijd je liever op een paard of pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

waar rijd je liever op een pony of paard?

Poll eindigt op

paard
35 (100%)

Totaal aantal stemmen: 35


Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:45

Ik ben klein, 1.57 en mijn pony is 1.52.
Groot genoeg om overal bij te kunnen met poetsen. Pling

Mijn kleine deugniet, een Welsh K, is een parmantig paardje.
Ik ben dan ook helemaal weg van dit ras.

Maar... ik sta te ook te kwijlen Vingers aflikken bij een mooi paard. Echt wel.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 09:43

Tja, ik hang er een beetje tussen in met mijn pony paard van nog geen 1.60
Dat vind ik moie maatje tussen de 1.55 en 1.65 Haha!
zelf ben ik 1.69.5 Knipoog

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:21

marloes-joy schreef:
Dat vind ik moie maatje tussen de 1.55 en 1.65 Haha!
zelf ben ik 1.69.5 Knipoog


Dat had mijn tekst kunnen zijn, ik denk er exact hetzelfde over. Lachen

En ik ben ook 1.69,5 m, grappig dat jij dat ook zo zegt! Lachen

BTW: Ameretto is 1.56 en Leys is 1.70. Ik heb met allebei geen problemen, maar als ik mag kiezen ga ik toch voor iets rond de 1.60. Lekker handzaam, en dat pony-achtige vind ik ook heerlijk. Gelukkig is Leys vaak ondeugend genoeg, maar echte pony's vind ik het leukst! En dat is Ameretto ook niet helemaal, want dat is een kruising Arabier x draver, dus eigenlijk een klein paard.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 11:06

Ik hou van paarden en ponies...
Ik heb zelf een pony van 1.45 en ik ben niet super groot, 1.60 ong dus past prima. Maar het is af en toe wel relaxed om even lekker op een groot paard te rijden. Die zijn meestal wat minder druk in de bewegingen dus dan zit je ff lekker rustig. En ze zweven meestal wat meer dan ponies. maar als ik dan weer op mn eigen pony zit ben ik ook wel weer blij hoor! Maar goed straks heb ik een paard en een pony... dus lekkere afwisseling! Ik hou trouwesn totaal niet van die lompe beesten die bij elk ' gevecht' hun gewicht in de strijd gooien. Om afen toe bij te rijden ok maar een haffie, fjord of belg ofzoiets in niks voor mij. Wij hebbnen ook een shet thuis en daar kan ik het al helemaal niet mee vinden, maar daarintegen, op mn stagebedrijf hebben ze heel veel shetjes en daarmee kan ik prima overweg! maar ja dat ligt dan ook weer aan het karakter....

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 14:36

Eigenlijk verbaast het mij dat de meerderheid liever op pony's rijdt.
Hoewel bij mij op stal staan allemaal pony's en hun baasjes zijn allemaal volwassen.
Maar ja hiervoor heb ik op een stal gestaan met 8 paarden (KWPN) en 2 pony's (welsh K en een quarter horse).
Op "paarden"wedstrijden kom je ook niet zo vaak een pony tegen.

Helaas vind ik dat er toch nog te vaak minachtend over pony's wordt gedaan. Verward
Vandaar dat de uitslag mij toch wel een beetje verbaast.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 14:47

geef mij maar echt maar een paard!!! een pony vind ik leuk ook als ik erop rij ter afwisseling maar ene paard staat toch echt op 1!!!

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:28

PAARD! De mijne maakt echt supergrote sprongen en dan vind je een pony al gauw zo hobbelen..... Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:34

Redgold schreef:
Maar ja hiervoor heb ik op een stal gestaan met 8 paarden (KWPN) en 2 pony's (welsh K en een quarter horse).


Dus jij vindt een Quarter Horse=pony? Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 18-03-02 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 19:32

Ik rijd het liefste op een paard.
Ik ben begonnen op pony's en dat vond ik heel erg leuk, dus als je deze topic vorig jaar had geplaatst had ik pony gekozen.
Maar ik werd te lang voor de pony's en moest naar de paarden, op zicht wel een beetje vreemd, maar veel leuker dan dat ik had gedacht.
Dus ik vind paarden het lekkerste rijden.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 19:47

[quote="Cowgirl"]Fred Lover kom eens op mijn haflinger rijden Haha! Wedden dat je op iets zit Haha!

dat aanbod neem ik graaaaaaag aan!! Haha!
hahaah ja haffies vin ik dan nog wel leuk.. Die hebben idd gewoon een beetje vlees en zijn lekker stevig.. Maar ze voldoen nog steeds niet aan de lengte eis!! Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:41

Het hangt er gewoon vanaf, vind ik, wat je gewend bent.
Even afgezien van karakter wat dat is toch verschillend per dier.
Ik rijd het leifste een paard, echt waar, zo'n pony hobbelt zo! Ik zat laatst op de WelshCob van m'n broertje (dat vind ik een prachtig beest om te zien), en dan galoppeer je en dan beweegt het allemaal zo snel met van die kleine pasjes...en draven, dan moet je lichtrijden maar je komt zowat niet uit het zadel, hihi.....
Mijn eigen is 1.57,5 dus eigenlijk ook een beetje pony qua maat, maar qua gangen echt een paard (mn haar draf, galop is minder). Dat vind ik perfect maar op wedstrijd toont zo'n kleintje toch niet geweldig.
Lady is 1.69, als ik die aan de longe heb dan denk ik 'help wat is ze eigenlijk groot, dat ik daarop durf...'maar als ik er dan op zit merk ik dat niet meer. Ik heb nog nooit zandgehapt gelukkig, en dat ben ik ook niet van plan!!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:21

pony!!!!!!!! Haha! Zit veel beter dan die grote passen van een paard, en het liefst op een kleine pony Haha! Pony zijn ook heel eigenwijs Knipoog das is veel leuker dan op zon braaf paard Knipoog tog Verward

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:33

Ik vind zowel paarden als pony's lekker rijden.

Waarover ik mij wel verbaas:
Veel mensen schrijven op Bokt een berichtje met daarin de woorden "Mijn paardje".
Terwijl het een PONY is Verward

Ik heb daar verder geen problemen mee, maar ik krijg wel eens de indruk dat sommigen, omdat ze serieus genomen willen worden door de rest, niet snel zeggen 'mijn pony'.
Dat denk ik hoor, weet het niet zeker.
Wat denken jullie?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:49

Dorine schreef:
Ik vind zowel paarden als pony's lekker rijden.

Waarover ik mij wel verbaas:
Veel mensen schrijven op Bokt een berichtje met daarin de woorden "Mijn paardje".
Terwijl het een PONY is Verward

Ik heb daar verder geen problemen mee, maar ik krijg wel eens de indruk dat sommigen, omdat ze serieus genomen willen worden door de rest, niet snel zeggen 'mijn pony'.
Dat denk ik hoor, weet het niet zeker.
Wat denken jullie?


Jah ik zeg dat ook wel, maar niet omdat ik niet serieus word genomen ofzo, daar denk ik toch echt niet bij na, t is gewoon uit gewoonte dat te zeggen.
Ik zeg ook heel vaak tegen t grootste paard op stal (1.75) "die lytse" vrijvertaald "die kleine.." Haha! *jah ik kom uit friesland*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 01:04

Mjah, Dorine, nu voel ik me toch ook wel aangesproken..maarrrrr.....de mijne is toch echt een klein paard. Officieel echter een pony ja, maagoed, verder zie bovenstaand. Het rijdt als een paard, het doet als een paard, het is alleen iets kleiner. Dan is het toch een paardje Party!! Knipoog Toch wel grappig dat je dat opvalt.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 10:36

Geef mij maar pony's. Ten eertse ben ik ook te klein voor paarden. Pony's zijn voor mij een bete maat vanaf ong 1.30. Ze zijn ook lekker eigenwijs, en kan beter met ze opschieten. I love pony's Lovers

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 11:06

haflingers vind ik leuk om te rijden, maar verder moet je bij mij echt met paarden aankomen..

ik ben gewoon te lang voor pony's, dan kan je er niet bij met je been en dat rijdt niet.

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Re: waar rijd je liever op een paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 18:39

carlosje schreef:
Wat vind je fijner rijden een paard of pony?
Ik persoonlijk pony's



MY 2 !!
of teminste de streken van pony;s zijn leuker !! en grappiger

maar als het om beweging gaat kies ik toch voor een paard !! die snele pasjes van een pony.... Haha!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 19:11

ik heb leren rijden op paarden en zal dus altijd naar de paarden trekken, maar ligt toch aan het karakter, Flanagan en Browny zijn ook allebei pony's dus!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 20:11

er gaat niks boven me eigen Toeties 1.63m maar vandaag buiten gereden met twee haffies, JEZUS WAT EEN VERSCHIL!!
zo geweldig koel in hun koppies , schrikken nergens van, en het stiefelt heerlijk door, echt lekker om te rijden!!
mijn heethoofd schrik nogal eens buiten en je moet zo heel erg opletten steeds, op die twee heffies was dat heel anders
heerlijk relaxed gereden over het strand, raggen in het water, ze vonden het geweldig

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 15:09

Cassidy"]
[quote="Redgold schreef:
Maar ja hiervoor heb ik op een stal gestaan met 8 paarden (KWPN) en 2 pony's (welsh K en een quarter horse).
Citaat:

Dus jij vindt een Quarter Horse=pony? Schijnheilig


Qua stokmaat is het toch een pony??????
Zo niet dat is de verhouding 9 paarden versus 1 pony. Mij best.
Het ging om de verhouding.

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 15:19

Dorine schreef:
Ik vind zowel paarden als pony's lekker rijden.

Waarover ik mij wel verbaas:
Veel mensen schrijven op Bokt een berichtje met daarin de woorden "Mijn paardje".
Terwijl het een PONY is Verward

Ik heb daar verder geen problemen mee, maar ik krijg wel eens de indruk dat sommigen, omdat ze serieus genomen willen worden door de rest, niet snel zeggen 'mijn pony'.
Dat denk ik hoor, weet het niet zeker.
Wat denken jullie?


Klopt. Ik ben trots op mijn pony.
Toch spreek ik ook vaak over paardje. Mensen (de niet paardenkenners) denken al gauw bij het noemen van pony, aan een shetlander. (Ik bedoel hiermee niet dat shetjes niet leuk zijn btw.)
Verder heb ik ervaren dat er nog wel eens minachtend over pony's wordt gedaan, ik spreek dan ook wel over "mijn paardje". Niet omdat ik mij geneer dat ik een pony heb, maar omdat ik hoop dat er dan wat volwaardiger tegen aan wordt geken. Verward Verward

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 16:22

ik vind het leuker on op pony's te rijden daar voel ik me veiliger op. Als die vervelend zijn pak ik ze eerder aan als een groot paard als die met je aan de loop gaat dan val je ook harder. Maar ik wil ook het liefst later nog op pony's rijden vind ik ook speelser enzo

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 12:26

hmm.... ik ben bijdehanter bij pony's dan bij paarden, ik denk dat ik ook wel een ponymeisje zal blijven, maar we hebben een paar paarden op stal staan en als ik op die rij dan rij ik weer liever op een paard, dus het is heel verschillend bij mij. er zitten grote verschillen tussen paarden en pony's maar je hebt paarden met pony karakter en pony's met paarden karakter. en dan natuurlijk pony's met pony karakter en paarden met paarden karakter. maar ik ben er nog niet helemaal uit watik het liefste wil. ik rij nooit zo vaak op een 'echt' paard...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 12:46

Geef mij maar een paard. De bewegingen van een paard zijn groter en dus ook trager, dus gemakkelijker te volgen. Bij ponies gaat het mij allemaal te rap. Ik vind ze trouwens ook te klein voor mij. Daarbij vind ik paarden echter, ze doen niet zo snel van alles voor je als vanzelfsprekend. Ponies zijn vaak nog zo loyaal om steken die de ruiter laat vallen op te vangen. Niet voor niets noemen ze wel eens iemand "ponyruiter" als deze te afwachtend rijdt en het te veel op het paard aan laat komen.