liksteen en zoutblok vraagje.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

liksteen en zoutblok vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 16:43

Mijn pony eet in 1 dag zijn hele lik it op.
Volgens mij zit hier ook best wel wat suiker in maar ze likt alsof haar leven ervan afhangt..
Kan ik dan beter een zoutblok kopen?
Of is dit weer slecht als ze daar heeel veel van gaat likken?

Hebben jullie advies voor mij wat ik voor haar kan verzinnen op stal.
Jolly bal heb ik al en de lik it houder hangt nog in haar stal en knaagt dus de hele tijd op de houder..(tot die straks stuk is denk ik)

plutolover

Re: liksteen en zoutblok vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 16:48

mijn paard deed dit ook. Nu heb ik de hymaljala steen in de likit houder gedaan.En mijn paard doet er nu ongv 3/4 weken mee

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:29

Likits heeft Baduh ook in 1 dag op (de kersen en appel, de honing en de mint doet ie 2 of 3 dagen mee), met een zoutsteen doet hij maanden. Zout is een supplement, een mineraal dat paarden nodig hebben als ze veel zweten en hard werken, een lik-it is een traktatie. Die is puur gemaakt om lekker te zijn, dus die is zo op. Een zoutsteen wordt over het algemeen alleen gebruikt als een paard een zoutbehoefte voelt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:38

die likits zijn wel erg lekker he?

ik zou een gewone liksteen gaan kopen, ik weet niet of er in die lik it erg veel zout zit maar als ze die in 1 dag opeten lijkt me niet erg gezond.....

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:56

Mijn paard had dat ook met de Likits; vond het een duur geintje en niet gezond omdat hij alles in 1x op at. Gewoon zoutblok of mineralen blok deed hij heel lang mee, dus dat vind ik zelf geschikter.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:08

'Mijn 3jarige doet er best lang meej die deed er eerst een maand over en toen heb ik hem gehangen zodat ze hem er echt kon af bijten toen had ze hem binnen 2weken op denk ongv.

Ik ga in de winter ook een zout.... kopen"

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:19

mijn paard doet 1 uur met een likit!!! hij heeft nu dus een zoutblok en een mineraalblok in zijn voerbak. hier doet hij lekker lang mee. in de likit zit toch iets zoetigs wat ze erg lekker vinden maar mijn da zegt dat je t moet zien als snoep. erg lekker voor xze maar bij te veel niet echt gezond. mijn paard krijgt likit dus nog alleen als ik m echt wil verwennen en zotblok en mineraablok zijn dus standaard in zijn stal aanwezig en dat gaat prima

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 20:10

ellepel schreef:
die likits zijn wel erg lekker he?

ik zou een gewone liksteen gaan kopen, ik weet niet of er in die lik it erg veel zout zit maar als ze die in 1 dag opeten lijkt me niet erg gezond.....

Ik denk alleen als ik dat doe dat mijn pony moddervet word van de suiker die erin zit.
En ik arm van de kosten die ik dan krijg aan die dure lik its