vrijwillig vakantiewerk op stal?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

vrijwillig vakantiewerk op stal?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 11:16

Hey,

ik heb een vraagje. Ik zou graag voor een periode werken op een stal. Zo heb ik een hele lange zomervakantie (ongeveer drie maanden); ik zou misschien zelfs een 'tussenjaar' kunnen nemen. Ik heb alleen niet zo veel ervaring. (alleen 'standaard') Manege-ervaring, verzorgpony-ervaring, rijden kan ik de basis ook echt wel.
Ik zou die échte ervaring graag op willen doen, maar voorlopig, mesten en vegen kan ik. Is het realistisch te denken, dat je kunt helpen op een stal, in ruil voor 'wat leren', iets uitleg, enz. Ik vind het lastig uit te leggen, maar wil het vergelijken met stage lopen, als het ware. Heeft hier iemand ervaring mee? Hoe kwamen jullie terecht bij een stal, hoe is het bevallen, enz.
Begrijp me goed, ik wil echt graag de handen uit de mouwen steken, een periode er dus helemaal voor gaan... Ik zou het ook geen probleem vinden om intern te gaan oid. Ik ben overigens 18, komende zomer 19...
Wie heeft er hier ervaring mee?

Perla

Re: vrijwillig vakantiewerk op stal?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:48

Nou je mag wel bij ons op stal komen:P prive stal 2 paarden

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 12:44

Niemand?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:50

ik heb je een PBtje gestuurd

TINC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:08

Denk wel dat dat mogelijk moet zijn hoor, als je gewoon een aantal adressen die je aanspreken even belt.. Op de manege waar mijn paard staat helpt nou ook een vrouw gewoon omdat ze het leuk vind om met dieren te werken. Zij doet dat een of twee (halve misschien) dagen per week maar het is toch een goedkope arbeidskracht.. Het schijnt dat ze als beloning ook mag rijden wanneer ze wil..

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:38

ik werk ook op een handelsstal. ( ben 15 jaar , bijna 16)
het is geen vaste baan maar ik krijg regelmatig betaald als ik voor klanten moet voorrijden ofzo.
ik ben via internet met hun in contact gekomen ( ze hadden een advertentie staan van een paard die te koop stond) en daar heb ik gewoon op gereageerd , door te vragen of ze nog een ruiter/stalhulp nodig hadden.
ik rijd nu ongeveer 1 jaar op die stal en hebt het er erg naar mijn zin, heb in die tijd ook erg veel geleerd.
als ik jou was zou ik gewoon is op internet zoeken ( marktplaats bijvoorbeeld) en dan gewoon op alles reageren wat jou leuk lijkt bij jou in de buurt.
en met een beetje geluk kom je zo bij iemand terecht.
veel succes met zoeken

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:03

Ik weet niet waar je woont.
Maar bij mij in de buurt hebben ze een dagopvang voor gehandicapte mensen ( die wel veel zelfstandig kunnen en ook kunnen lopen. Het is een soort boerderij waar ze regelmatig een veulentje fokken. Verder fokken ze met labradors en lopen er konijnen en kippen rond. Ze zoeken daar altijd vrijwilligers. Die de gehandicapte kunnen helpen met de dieren verzorgen. In ruil daar voor mag je dan ook rijden.
Ze hebben 2 haflingers, 1 appaloosa, 1 schimmeltje, 2 shets en dan nog een haflingerveulen en een shet veulen.

Maar misschien is er bij jou in de buurt ook zoiets.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:40

Wat jij wil, zou je inderdaad kunnen omschrijven tot een stage.

ik reed zelf ruim 10 jaar toen ik bij een andere manege stage ging lopen. Had ongeveer dezelfde ervaring als jij nu beschrijft.
Een manege gericht op het verhuren van paarden en pony's voor buitenritten op Texel. Heb hier veel geleerd over paarden zelf, in de omgang en in het rijden buiten.
Ook heeeeeeeeel veel gereden én plezier gehad!
Voor meer info kan je me een PB'tje doen!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:34

Wij zijn een gediplomeerd stage bedrijf. Als je het leuk lijkt om bij ons een aantal dagen, week, maand bij ons te komen stage lopen kan dat. We hebben een gastenverblijf boven de stallen dus evt. ook een slaapplaats. Er is rijmogelijkheid en natuurlijk een deel grooming en het longeren enz. van voornamelijk jonge paarden.

kijk eens op www.veraunica.nl

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 10:08

Bedankt voor jullie reacties! (Mijn reactie is wat laat, problemen met de pc...) Ik heb op het moment iets gevonden, en hoop dat alles doorgaat. Toch superbedankt!!