Ervaring Equestrian Pad van Flex Quality?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_MV_

Ervaring Equestrian Pad van Flex Quality?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 23:12

Zoals de titel al zegt:

Wie heeft er ervaringen met de equestrian pad van FlexQuality? Ben zeer benieuwd hiernaar. In het blad Bit stond er een stukje over:

"Volgens de producent zijn dierenartsen en fysiotherapeuten het erover eens: de equestrian pads dragen bij aan het verminderen en vorkomen van blessures. De flex-foam pads zorgen onder invloed van temperatuur en gewicht voor de optimale drukverdeling op de rug van het paard."

Leek mij perfect voor onder het zadel ipv een bontje. Het schijnt heel licht en luchtig materiaal te zijn. Maar vond het een beetje aan de dure kant € 89,-- om zomaar te proberen, dus hoor ik graag ervaringen van mensen die het wel kennen.

Allegra

Re: Ervaring Equestrian Pad van Flex Quality?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:15

Ik heb er een onderlegger van. Vind het erg fijn en licht spul, je kan het gewoon wassen etc. en het word niet zo viezig als een bontje.
Ik vind wel dat als je er met je vingers in knijpt je het erg kan indrukken maar als je het met een groter oppervlak doet (je hele hand ofzo) dan is het al veel minder.
Ook een voordeel is dat als je hem niet op je paard legt hij gewoon recht is, maar hij vormt wel naar de rug van je paard als je hem erop legt zonder te plooien ofzo.
Ik kwam toevallig hun advertentie op marktplaats tegen en toen bleek dat ze in mijn woonplaats zitten. Die man is bij mij aan huis langs gekomen met het ding en later nog een keer op stal zodat ik hem kon proberen voor ik hem kocht. Echt heel sympathiek.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:11

Ik rij ook met een onderlegger ervan, het dressuurmodel.

Door lichaamswarmte vormt de pad naar de rug van het paard en ondersteunt zo de plekken die beschermt moeten worden, bij een gelpad daarintegen wordt de gel juist op die plekken weggedrukt en geeft het geen ondersteuning meer.
Het is te vergelijken met "Tempur" dat is een speciaal iets waar matrassen van gemaakt worden voor mensen met rug of andere problemen. Dit word ook veel in de ruimte door astronauten gebruikt, dacht ik.

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 11:11

Bedankt voor jullie reacties! Heb idd ook een gelpad gehad, die er weer heel snel onder weg gehaald ivm drukplekken. Daarna heb ik ook zo'n bonten onderlegger gehad maar die was veels te dik en kroop helemaal de kamer van het zadel in. Nu wil ik wel graag dat de druk verdeeld wordt en dat de schokken een beetje worden opgevangen tijdens het rijden. Dit leek mij ideaal. Ga het maar proberen denk ik!

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 10:56

nog meer mensen met ervaring hiermee?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:01

Iemand hier een website/foto van ?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:10

Ik heb ook een flexquality pad en ik vind 'm super.
Ik heb de pad voor onder een springzadel (met blauwe rand)
Deze rand vond ik niet mooi en de ruitersportzaak heeft er gratis een zwarte rand op gezet. Ik heb 'm ook gewoon onder mijn dressuurzadel.

Als de pad warm is, wordt hij anders van structuur en wordt hij zacht.
Als hij koud is dan is hij nog wat hard, maar dat is maar even als je 'm gebruikt. Verder blijft hij erg mooi, ook makkelijk schoon te maken en hij kan dus in de wasmachine. (heb ik nog niet gedaan).

Ik vind 'm die € 89,00 absoluut waard!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:14

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 19:00

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:50

Ze zijn ook zonder blauwe rand vekrijgbaar hoor. Ik vond het ook niet mooi en heb gewoon een hele zwarte.
Ze zijn er ook met een rubber achtig antislip laagje aan één kant, maar dat vond ik niet zo heel lekker aanvoelen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:19

Onze ruitersportzaak had ze alleen met blauw.
Het kan natuurlijk zijn ze 'm toch snel voor me besteld hebben zonder blauwe rand.

Dat anti-slip laagje dat heb ik niet.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:34

Ik heb er 1 te koop staan. Ik vind de dekjes super, maar het dekje dat ik heb is een vzh model en ik heb tegenwoordig een dressuur zadel.

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 14:50

o, jammer, ik heb namelijk ook een dressuur model nodig. Anders had ik zeker wel interesse. Maar gebruik je die dan onder een 'normaal' dekje?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:06

Ik gebruikte hem net zoals een normaal dekje. Hij ziet er ook uit als een normaal dekje, met de lussen voor je singel en singelstoten. Alleen het materiaal wat gebruikt wordt is anders.

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:16

Hallo!!

Ik heb ook een pad maar dan van Slow Foam. Dat is hetzelfde als de oude flexquality pads (nog zonder blauwe rand en van zachter materiaal) en kost €69 echt Super goed.
Vond de oude flexpads beter de nieuwe zijn naar mijn inzien te stug (ook tijdens rijden) en te dik. Je kan de oa kopen bij www.thehorsehouse.nl)Staat ook beschreven bij hun produkten. is alleen in de winkel maar misschien sturen ze het ook wel op

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 23:16

Klinkt goed, dat slow foam. Is het ook in de buurt van groningen te krijgen?
Als ik het goed begrijp is het eigenlijk hetzelfde materiaal?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 10:15

Zazou_Murier schreef:
Vond de oude flexpads beter de nieuwe zijn naar mijn inzien te stug (ook tijdens rijden) en te dik.

Ik heb toch echt de nieuwe en die is maar ietsjepietsje dikker als een gelpad. Veel dunner als een bondje dus. En ook helemaal niet stug... Veel flexibeler als een bondje ook en hij plooit niet als ie naar de rug van je paard vormt terwijl hij niet voorgevormt is.
Maar ik heb dus wel een onderlegger en geen pad. Ik heb de pads (shabrakken) wel gezien en die waren wel een stuk dikker.