pony verkouden wat nu ???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

pony verkouden wat nu ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 19:36

hallo,
k heb een vraagje k heb een shetlander en hij komt al weer lkkr in zijn winter vacht maar nu is hij al een tijdje verkouden en hij hoest afentoe vooral als me verzorgster met hem gaat rijden en hem fff lkkr vol uit laat galopeern in het land dan begint hij tehoesten en aan de longe doet hij het ook wat kan ik daar nou aan doen hij staat ijgelijk 24 uur perdag op het land maar heeft een 2 shuil stallen zal k hem nu maar in zijn stal zetten met een deken op
of gewoon in het land met een deke op het is een best wel dikke stal deken wie o wie weet wat k moet doen als niemand het echt weet ga ik denk ik maar is naar de dieren arts
groetjes valerie

Whisperke

Re: pony verkouden wat nu ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:03

'foenegriek zou je hem kunnen voeren. Maar ja het hoesten zou ook al kunnen komen van te veel stof in het hooi!! En ja de deken zou ik pas doen als het echt nodig is en laat je hem die de hele winter dan wel op. Ik denk dat je gewoon effe rustiger aan moet doen met hem en over een weekje kijken of hij het nog heeft. Zo ja zou ik gewoon effe de DA laten komen dan heb je het zekere voor het onzekere.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:06

als het al meer dan 3 weken aan de gang is moet je inderdaad maar eens een veearts gaan bellen.
dan kan het bronchitis worden...

een normale paardenverkoudheid is na 2 weken namelijk echt wel weer over..
je veearts zal een antibiotica prik geven en waarschijnlijk krijg je poeder voor over het eten mee.

beterschap ermee!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 20:07

Whisperke schreef:
'foenegriek zou je hem kunnen voeren. Maar ja het hoesten zou ook al kunnen komen van te veel stof in het hooi!! En ja de deken zou ik pas doen als het echt nodig is en laat je hem die de hele winter dan wel op. Ik denk dat je gewoon effe rustiger aan moet doen met hem en over een weekje kijken of hij het nog heeft. Zo ja zou ik gewoon effe de DA laten komen dan heb je het zekere voor het onzekere.

ja dan moet ik die deken wel de helewinter op laaten ma dat was ijgenlijk niet me bedoeling waar kan ik dat spul koopen en is dat duur ja van dat hooi dat zou kunnen ja wat kan ik daar dan aan doen denk je?? groetjes mij

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 20:11

ellepel schreef:
als het al meer dan 3 weken aan de gang is moet je inderdaad maar eens een veearts gaan bellen.
dan kan het bronchitis worden...

een normale paardenverkoudheid is na 2 weken namelijk echt wel weer over..
je veearts zal een antibiotica prik geven en waarschijnlijk krijg je poeder voor over het eten mee.

beterschap ermee!

haha dat poeder voor over het eeten word dan een probleem want k hem hem net helemaal van de brok af omdat hij zo dik wert
hij krijgt nu maar un mini handje met brok dus maja k zie wel
het is volgens mij al 2a3 weeken verkouden
maar ja het probleem is die pony is niet volledig van mij die mensen zeggen van beschouw het maar als je ijgen pony maar wij betaalen alles maar ze vinden snel dingen overbodig maja als ze het erger laaten worden dan betaal k die arts zelf wel

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:18

Als het van het hooi komt gewoon voor dat je het geeft goed nat spuiten. En als hij geen deken gewend is niet doen want dan kan ie weer verkouden worden omdat hij opeens zonder deken loopt!! En ja een deken is nu eigenlijk nog niet nodig!!! Ik zou gewoon het weekend afwachten en heeft ie het dinsdag nog dan zou ik even contact leggen met de Da die kan je misschien al aan de telefoon tips geven!!!