Zadel neemt water op?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

none

Zadel neemt water op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 17:16

Oke, een beetje een domme vraag maar toch vroeg ik het me af.

Ik had gisteren in de stromende regen gereden en na het rijden was mijn zadel echt een beetje opgezwollen. De kniewrongen waren dikker en alles was een beetje sponzig. Ook maakte het zadel een beetje een slurpend geluid tijdens het rijden (al weet ik niet zeker of dat het zadel was)

Het is echt een super oud zadel dus daar kan het natuurlijk aan liggen. Maar als je in de regen rijdt, kan het zadel dan water opnemen?
Het lijkt mij namelijk helemaal neit goed voor je zadel.

Vonnie84

Re: Zadel neemt water op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:22

Nee lijkt me ook niet echt goed nee Misschien dat het door je leer is gegaan en dat nu je vulling in het zadel kleddernat is Ik heb het iig nog nooit meegemaakt. Je kan het in ieder geval voorkomen door het zadel goed in te vetten, daar wordt het waterdicht van.

Maar mocht je dat idee blijven houden, dan zou ik even naar de zadelmaker gaan om het zadel open te maken. Met natte vulling rijden lijkt me ook niets.

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 18:31

Inderdaad, ik heb het nu laten goed laten drogen.
maar het lijkt mij dat het dan gaat schimmelen.
Goed invetten inderdaad, alleen een zadel moet je ook weer niet te vaak invetten, maar je kan met een gewoon zadel toch wel in de regen rijden lijkt mij toch?

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 16:11

*Hattsjoewww*
Sorry *schop*

Maar weet niemand of dit nou normaal is of niet? En wat ik er anderes aan kan doen?