Wie heeft er verstand van Ainsley zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nemesis

Wie heeft er verstand van Ainsley zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 17:05

hoi hoi,
Ik heb een 2e hands Ainsley dressuurzadel thuis gekregen om te passen. Nu ben ik erachter gekomen dat er in de boom (op de plaats van de schoft) 4 (ik denk) schroeven zitten. Je kunt ze goed voelen. Het zadel past verder goed en het ligt vrij van de schoft. De boom is ook nooit gebroken geweest. Weten jullie waar die "schroeven" voor zijn , en kan dit kwaad?
Het type is Competitor.
Alvast bedankt!!!
Groetjes Thamar

Anoniem

Re: Wie heeft er verstand van Ainsley zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:09

Je hebt een verstelbare boom in handen, als er een keer een zadelmaker in de buurt is zou je kunnen vragen of hij je helpt met aanmeten en verstellen, er hoort een speciale sleutel bij te zitten. Als je het verstellen goed doet is dat een voordeel t.o.v. gewone zadels, als je het fout doet kan het wel kwaad.

nemesis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 17:15

[***] schreef:
Je hebt een verstelbare boom in handen, als er een keer een zadelmaker in de buurt is zou je kunnen vragen of hij je helpt met aanmeten en verstellen, er hoort een speciale sleutel bij te zitten. Als je het verstellen goed doet is dat een voordeel t.o.v. gewone zadels, als je het fout doet kan het wel kwaad.

Oke, hartstikke bedankt . Alleen nou zit ik nog met het probleem dat ik die sleutel er niet bij heb gehad, kun je die ook in de winkel halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:15

ja die kun je vast wel los bestellen

nemesis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 17:50

Ok bedankt voor de informatie!

ik weet dat ik heel lastig ben, maar hoor je die schroeven ook zo goed te voelen?

nemesis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 21:36

Niemand die een antwoord heeft op mijn laatste vraag???

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 07:26

ik heb er 1 gehad met verstelbare boom.

er hoort 1 schroef in te zitten. tenminste.. het hoort een soort van rolletje te zijn met gaatjes erin(waar je de sleutel in moet steken)

bij mij werd di afgedekt door eenleren lapje met klitteband, zodat je er niets van zag en hoogstens dat klittebandje voelde.

de zadelmaker heeft het bij mij gewoon met een schroevendraaier gedaan gaat ook prima hoor

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:10

volgens mij hoor je ook geen vier schroeven te zien. Maar 1 gat wat inderdaad afgedekt is.

Verder: een competitor is toch een veelzijdigheidszadel? Zo ken ik ze tenminste alleen... (niet dat dat iets zegt )

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:26

PriscaZ schreef:
volgens mij hoor je ook geen vier schroeven te zien. Maar 1 gat wat inderdaad afgedekt is.

Verder: een competitor is toch een veelzijdigheidszadel? Zo ken ik ze tenminste alleen... (niet dat dat iets zegt )

Nope, ik heb ook dat model in een dressuuruitvoering. Ik had alleen de ontzettende pech dat de scharnier (laat maar zeggen het deel wat verstelbaar is aan de boom) was gebroken. Gelukkig was dat eenvoudig te maken (door te lassen en kostte +- €50,-). Ik vind het zadel echt geweldig zitten maar, wat ik al zei, ik heb al flink wat pech gehad met het zadel.