oproep voor mest afvoer probleem help ons.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bol

oproep voor mest afvoer probleem help ons.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 10:26

Wie staan er van de bokkers op vlas nu het probleem wie haalt de vlasmest op en wat moet je er voor betalen.Op onze stal zijn wij overal aan het infomeren omdat anders de mensen van vlas afmoeten i.v.m. de afvoer.

Mariek_

Re: oproep voor mest afvoer probleem help ons.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:33

Wij hebben thuis ook al de paarden op vlas. We laten het altijd ophalen door de loonwerker, weet eigenlijk niet hoe duur dat is. Kan het wel even navragen.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 10:38

Als je dat zou willen doen heel graag en of ze het ook in zuid-holland halen weet niet waar ik moet zoeken.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:06

Wij halen de mestballen uit de mest en de vlas gooien we op onze rijbak. Na 6 weken zie je der niks meer van. Ben blij van het stro af te zijn.

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:09

Wij zitten in Delfgauw en hebben 1 paard op vlas/zaagsel (whatever) staan. Dat mogen we gewoon bij het stro op de mesthoop gooien en dat wordt opgehaald door een boer (Theo, maar zo heten alle boeren ). Sta op een pensionstal dus die kosten weet ik niet... Op welke stal sta je?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:03

VvdD -> VMR

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 12:34

bol schreef:
Als je dat zou willen doen heel graag en of ze het ook in zuid-holland halen weet niet waar ik moet zoeken.

Ik weet bijna wel zeker dat ze niet in zuid-holland komen, want het is van een loonwerkersbedrijf hier in de buurt (omgeving apeldoorn) en het vlas wordt dan ergens over land van hun gegooid. En dat hebben ze alleen hier
sorry ik kan de prijs nu niet nakijken, want die zit altijd pas aan het eind van het jaar met al het werk, maar als je een oplossing zoekt kun je ook eens gaan informeren bij loonwerkers in de buurt?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:47

hier staat alles sinds vorig jaar op vlas, dagelijks de mestballen eruit en 1 x per week de natte plekken, ideaal! mestafvoer gebeurd hier 1x per jaar door de buurman die het uitstrooit en gelijk onderwerkt op het land, heb dus alleen de kosten van het schofeltje die de mest uit de mestbakschept, ongv. 250euro