Lengte frontriem, wanneer goed

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pilou

Lengte frontriem, wanneer goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 09:51

Hoe weet je nou of je frontriem goed zit? Dus dat hij niet te kort is zeg maar.

Mijne heeft een breed maar kort hoofd, dus full is veel te lang (bakstukken etc. ) en nu heb ik een Cob maat gekocht maar die lijkt dan boven weer net te strak te zitten, achter z'n oren en dan lopen de bakstukken dichtbij z'n ogen lijkt het wel. Volgens de winkel maakt de lengte van de frontriem geen verschil tussen Cob/Full............... stom dat ik het toen niet meteen opgemeten heb

Hoe zit dat bij jullie??

skessa

Re: Lengte frontriem, wanneer goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:01

Mijn paardje had er ook altijd problemen mee, ik heb er toen gewoon zelf een gemaakt, kun je ook altijd laten doen bij de schoenmaker.

Ik zou het hoofdstel eens omdoen zonder frontriem en dan opmeten hoelang de door jou gewenste frontriem moet zijn en dan op zoek naar de juiste maat. Het enige doel van een frontriem is om het hoofdstel mooi op zijn plaats te houden (zodat het niet naar achteren kan schuiven).
Of je rijdt helemaal zonder frontriem, maar dan moet je paard wel een behoorlijke bos manen hebben, anders blijft het niet zitten.
Ijslandse hoofdstellen hebben meestal geen frontriem en ik moet zeggen dat mij dat heel goed bevalt, geen oortjes meer in de knel.