Trailer vraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yvon

Trailer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 08:54

Ik ben een beetje rond aan het kijken naar een trailer.
Alleen heb ik geen flauw idee van hoe of wat. Waar moet ik op letten? Welk materiaal kan ik het beste nemen? Welk merk raden jullie af en welke aan?
Ik kijk wel eens op marktplaats; kan ik beter niet van een particulier kopen of wel als ik m maar laat keuren? Wat kost keuren? Kan ik er rekening mee houden met het totale kosten plaatje.
Ik zie ook wel aardige trailers (zo op het eerste gezicht dan) staan van bv 10/15 jaar oud. Is dat over het algemeen nog wat of niet?

Verder nog tips?

skessa

Re: Trailer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:07

Ik zou hem juist bij een Bovag-bedrijf aanschaffen, dan weet je precies wat de staat van de trailer is en kunnen ze hem daar eventueel naar jouw wensen aanpassen. Dan weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:09

Kijk de bodem KEI KEI goed na !!! Dat je echt zeker weet adt ie niet rot is.

Spirit

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:43

Had een hele tijd zitten dubben om 2de hands te kopen had wat trailer bekeken. Ik had alleen wat eissen ivm een slecht te laden paard (lees dwars).

Uiteindelijk voor nieuw gekozen had een mooie prijs plus dat ik voorlopig weinig onderhoud eraan heb en dat scheelt ook aardig wat. Vooral de bodem die ik nu heb heeft weinig nodig.

Succes.

vièro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:44

Je kunt denk ik best zelf ergens 2e hands een trailertje kopen maar dan moet je wel iemand kennen die het e.a. kan vernieuwen of zo. Aan een trailer kun je bijna alles vervangen (zijschotten, klep, bodem) maar als je er bij een gaat kijken ga er dan ook ff onder liggen om de onderkant te bekijken. Alles wat van hout is kun je vervangen maar het dragende deel is een stuk lastiger dus de onderkant moet er gewoon goed uitzien en niet stijf van de roest staan. Als de onderkant namelijk er heel roestig uit ziet dan heeft de trailer waarschijnlijk op een gras bodem gestaan of in iedergeval nat.. en dat is ook voor de remschijven en het verlichtings systeem erg slecht. Als een trailer op een natte ondergrond staan dan gaat ie gemiddeld 7-10 jaar korter mee. Dus,.. als je zelf een mooi (2e hands of nieuw) trailertje hebt gekocht zet hem netjes weg. Een goed opgeslagen trailer kan rustig 25 jaar oud zijn en in prima staat verkeren, succes!

Esther