winter = op stal = verveling wat er tegen doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

unfearlover

winter = op stal = verveling wat er tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 20:23

jaaaah de winter komt er weer bijna aan! (nou ja duurt nog effe maar tog kan ik vast voor bereidingen treffen!) in de winter staan de meeste paarden op stal dag en nacht dus gaan ze zich vervelen. teminste die van mij. wat kan ik er tegen doen wie weet leuke speeltjes voor in de stal??

ik zat te denken aan:
- een bal in een hooi net heb ik ooit wel eens gezien dat een paard daar heel druk mee bezig was zie de lol er niet egt van in maar goed.
-een gewone bal.
-zou die aan een lik it likken als die niet aan een zout blok likt??

wie weet er nog iets??

LoesLoes

Re: winter = op stal = verveling wat er tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:59

Pion, zo'n bal met snoepjes gewoon hooi..
Houden zich zich ook prima mee bezig hoor..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:48

Op het moment heb ik een voerbal voor in de stal en weide, maar toen ik die nog niet had had ik een emmer opgehangen in de stal met een gat erin en daar biks in; muesli; worteltjes; appeltjes; brood in stukjes, als ze met haar neus ertegenaan ging viel het op de grond en moest ze het van de grond afrapen. hier was ze erg zoet mee! en niet altijd zat er wat lekkers in.
verder had ik een gewone bal in de stal liggen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:54

mijn paard komt straks ook weer op stal en zijn jolly bal hangt al klaar,helaas is hij begonnen met luchtzuigen..

als ze snachts op stal gaan ga ik een speeltuin van zijn stal maken!

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:10

De mijne krijgt dan onbeperkt oud hooi. Hier worden ze niet dik van maar ze zijn toch de hele dag bezig.

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 06:08

Cow_horse schreef:
Op het moment heb ik een voerbal voor in de stal en weide, maar toen ik die nog niet had had ik een emmer opgehangen in de stal met een gat erin en daar biks in; muesli; worteltjes; appeltjes; brood in stukjes, als ze met haar neus ertegenaan ging viel het op de grond en moest ze het van de grond afrapen. hier was ze erg zoet mee! en niet altijd zat er wat lekkers in.
verder had ik een gewone bal in de stal liggen.

je kan dat tog ook met een fles doen maar waaar moet je die gaatjes maken en hoe moet je hem op hangen dan??

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 07:55

Is geen antwoord op je vraag, maar ik ben blij dat mijn paarden in de winter gewoon lekker buiten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:06

Mijn paarden staan aleen s 'nachts op stal in de winter. Ik geef ze onbeperkt hooi met lage voedingswaarde. Ze staan op hennep maar ik geef ook een plakje stro om mee te rommelen. Daar kan je nog een paar wortels in verstoppen. Ik denk dat veel eten beter tegen verveling helpt dan een speelbal, daar zie ik een paard geen 12 uur mee spelen achter elkaar. En overdag op stal, daar ben ik ook geen voorstander van. Al lopen ze maar een paar uurtjes in de paddock...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:23