triticale stro

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shana

triticale stro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 14:20

hoi

even een vraagje

in oktober gaan mijn paarden terug op stro en ik vroeg me af welk stro eigenlijk het beste is

ik verkies stro dat niet graag gegeten wordt , dan blijft hun stal langer proper en is de kans op koliek kleiner

iemand raadde me triticale stro aan , kruising tussen tarwe en rogge

iemand tips?

ellepel

Re: triticale stro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:57

ik vind rogge stro helemaal niks, paarden vinden het wel lekker en het neemt zowat geen vocht op, een kruising ken ik helaas niet, ik zou gewoon gaan voor tarwestro

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:00

Wij hadden eerst Triticale stro. Maar daar wordt wel van gegeten. Onze merrie kreeg er gigantishe dikke benen van en koliekverschijnselen. Ook is het sterker bemest als ander stro.

We hebben nu tarwestro, wordt wel minder van gegeten maar neemt vel minder op. Leverde trouwens geen dikke benen op.

We hebben het liefst haver stro. Wordt middelmatig gegeten en neemt veel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:02

ik vind het fijn spul. ik gebruik het nog niet omdat mijn voorraad nog te groot is.

een vriendin van me gebruikt het en zei vind het super fijn spul, ze wou dat ze heet eerder had gehad!
ze heeft 4 paarden op dat stro staan en een die eet er van de rest niet. het licht maar net aan de smaak van je paard

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:03

Wij hebben ook tarwe.
mijn fokmerrie eet het nog net zo graag als al het andere (maarja mijn Omber eet ook zaagsel, geen happen, nee halve pakken) dus daar kan je niet naar kijken!
Dit bevalt mij prima zo.
Neemd goed veel vocht op en mijn andere paarden eten het niet.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 16:07

ok bedankt misschien dat ik dan toch maar kies voor tarwestro

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:18

Wij hebben ook tarwestro en bevalt over het algemeen prima. Voorkeur wel voor het langere stro, dan heb je een mooie volle laag in je stal. Je ziet ook wel het stro wat net 1x vaker is doorgesneden en dat vult je stal niet goed.