Hoi
Ik herken het probleem wel.
Mijn inmiddels 3,5 jarige heeft tot hij 2,5 was in de opfok gestaan.
Toen kwam hij op stal en vond het geluid van de drinkbak maar eng.
Hij kwam er ook niet in de buurt..
Ik heb elke dag als hij op stal stond bij hem in de stal gestaan z'on kwartier.. Appeltje hier, worteltje daar... en mij maar blijven volgen.
Ondertussen als hij lekker aan het eten was.. drukte ik gewoon elke keer heel even de lepel van de drinkbak in... zodat hij aan dat geluid zou wennen... Want in het begin vloog hij elke keer achter in zijn stal.
Na verloop van tijd bleef hij gewoon staan er reageerde er niet eens meer op. Ik begrijp dat jij ook allerlei lekkere dingen in de drinkbak legt.. dat heb ik ook gedaan... en dan zo dicht mogelijk bij de lepel.
Hij deed dan zijn best het ding niet aan te raken.. maar hij zou en moest dat appeltje hebben.. En toen heb ik ondertussen zelf dat ding maar ingedrukt.. op een gegeven moment at hij het gewoon uit zijn drinkbak terwijl ik de lepel indrukte...
Na ruim 1 maand was het goed en dronk hij eruit..
In het begin alleen als er ' per ongeluk ' water uit kwam als hij dat appeltje wou pakken, maar daarna drukte hij het gewoon in en stond lekker te drinken..
Het is inderdaad wel zo dat als ze echt dorst krijgen ze wel op zoek gaan en het ineens niet meer uitmaakt dat er een eng geluid uit komt... Maar ik wou het hem gewoon zo snel mogelijk aanleren..
Vind het maar niets als ze niet drinken... ook al kunnen ze dagen zonder..
Groetjes Linda
Laatst bijgewerkt door Kimnor op 15-09-05 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt