Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Aramat schreef:Waarom moet een veulen van 2 maanden aan de hand lopen, gepoetst en afgespoten worden enz?? Ik heb geen verstand van opfok, dus weet niet of veulens van 2 maanden al in een opfok kunnen, maar zo ja, doen! Dan word ie vanzelf opgevoed. En zo nee, lekker met rust laten en zn moeder m op laten voeden en zodra het kan meteen bij vriendjes zetten!

Ze is nu een bijna altijd heel braaf paard waar je veilig mee kunt werken.
Lisjuh87 schreef:2 maanden? En je bent er al mee aan het werk zoals jij het noemt?! sorry maar laat dat beestje lekker staan, ik vind het niet raar dat dit gebeurd, je moet nog helemaal niet aan hem komen!
Miran schreef:Lisjuh87 schreef:2 maanden? En je bent er al mee aan het werk zoals jij het noemt?! sorry maar laat dat beestje lekker staan, ik vind het niet raar dat dit gebeurd, je moet nog helemaal niet aan hem komen!
Dus omdat het nog een veulen is moet hij geen manieren leren? Een veulen moet juist in handen komen, een halstertje leren kennen, hoefjes leren geven (smid!), wat je hem nu niet leert is een stuk moeilijker als ze volwassen zijn... Basisopvoeding noemen ze dat.