Iemand ervaring met natural balance ijzers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

djodjodjo

Iemand ervaring met natural balance ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 12:34

Hallo,

Is er iemand die ervaring heeft met natural balance ijzers?
Ik ga waarschijnlijk de winter door zonder ijzers, en daarna wil ik misschien overgaan op natural balance ijzers. Ik rijd wel veel over de straat, denken jullie dat het problemen kan veroorzaken?
Willen jullie je ervaring over deze ijzers vertellen?

Groetjes Joëlle

Katja

Re: Iemand ervaring met natural balance ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:35

Ik heb er goede ervaringen mee maar ben ze wel op advies van een dierenarts gaan gebruiken.
Ik zou er nooit zomaar voor kiezen. Waarom wil jij ze bij jouw paard gebruiken?

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 06:40

Nou, eigenlijk omdat ik niet helemaal voor gewone ijzers ben, en altijd zonder ijzers gaat waarschijnlijk niet lukken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 07:41

Kijk dan eens op deze site: www.hoefnatuurlijk.nl met de mogelijkheid om zonder ijzers over de weg te kunnen.... Daarnaast zou je aan hoefschoenen kunnen denken dan heb je je paard wel zonder ijzers staan, maar worden de hoeven op de weg beschermd.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:36

Ik heb wel wat ervaring met NB ijzers. Zijn ons goed bevallen, daarna blote voeten gedaan, gaat nu ook goed. Tussendoor een keer weer NB ijzers voor een weekend weg naar stenig terrein, na een paar weken er weer af en verder dus weer blote voeten.

Overigens geloof ik niet zo dat NB ijzers beter zijn dan gewone ijzers, het is meer de kwaliteit van de smid die telt.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:00

Heb het bij mijn paard gehad ivm hoefkatrolontsteking + artrose. Voordeel is vooral dat de stand beter blijft (wat steiler) als de voeten groeien. Wel belangrijk dat het door een kundige smid gebeurt en je de tijd neemt om er goed aan te wennen (werk aanpassen), anders heb je kans op peesblessures. Het principe is dat de straal mee gaat dragen en daarom bekappen ze je paard zo dat het bij de versenen geleidelijk dichter bij de grond komt. Mijn paard werd bij DAP Bodegraven gedaan en hier was ik tevreden over.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:10

Mijn eerdere paard Mirage heeft ze gehad, op aanraden van Bodegraven. Ook daar bij die smid laten doen maar bij haar was het zeker geen succes...........op normale ijzers liep ze stukken beter, en ja, ik heb het lang genoeg geprobeerd.