ik zit echt met een probleem en vraag me af of iemand mij goeie tips kan geven.ik heb ongeveer 3 maanden geleden een paint merrie gekocht haar ook eerst gereden en had het gevoel dat het wel klikte ik heb haar toen opgehaald en mee naar huis genomen en heerlijk kunnen wennen aan elkaar en ook thuis gereden.
de week er op heb ik haar meegenomen naar les en eigelijk ging dit hartstikke leuk dus vol moed die week ook gereden en de week er op weer mee naar les ja en daar ging het fout ze was erg druk en heet maar wel handelbaar tot de galop links ging wat hard maar kon haar weer terug rijden dus even rustig aan en toen rechts om ja en toen ging ze er vreselijk van door echt helemaal gek en niet te controleren uiteindelijk hing ik er naast met nog 1 voet in de beugel en kreeg ik haar tot stil stand mijn instructeur greep gelijk de teugel want ze zou zo weer verder gaan .klote dus ! de volgende dag toch weer opgestapt en alleen rustig gestapt en gelukkig weer het paardje waar ik voor viel dit is nu 2'5 maand geleden maar nou komt het als ik maar thuis rij is er niks aan de hand en ben ik niet bang maar als ik dan naar les moet dan is het ja vreselijk met me terwijl ze eigelijk heel braaf is het resultaat dat ik bijna huilend op paard zit en zij uiteindelijk gaat ouwehoeren omdat ik niks meer durf te doen echt oliebol dus maar thuis is er dan weer met mij niks aan de hand en met haar ook niet .
maar wie o wie weet hoe ik in vredesnaam van die angst af kan komen dat als ik ergens anders ga rijden zo dicht klap ik baal er vreselijk van en kan zo natuurlijk nooit starten(nu ook nog niet maar over een jaar ozo ) dus als jullie nog tips hebben heeeeel graag want ik word gek van mij zelf en mijn paard van mij
) kan nemen, misschien reageerde je paardje wel zo omdat er zoveel andere paarden meereden (als je geen prive les had) en dan kan je paardje wennen aan de omgeving, als het in de prive les gewoon goed gaat ga dan eens in een rustige les rijden als er bijv. veel afgezegd hebben.
.
. Wil neit zeggen dat je er gelijk de sterren van de hemel moet gaan rijden
, gewoon vertrouwen krijgen daarmee