Derby rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Brandweer

Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 10:04

Ik ben zo langzamerhand toe aan nieuwe rijlaarzen en nu zag ik kort geleden in een ruitershop de Derby laarzen. Zag er erg goed uit moet ik zeggen. Ik heb in het verleden Derby's gehad en die waren heel goed, maar ik heb begrepen dat de fabriek is overgenomen, dus dat zegt niet meer zoveel.

Wat mij wel opvalt is dat je ze bij geen enkele top-ruitersportzaak tegenkomt, alleen maar bij de wat 'goedkopere'.

Mijn vraag is; wie heeft er ervaring met de laarzen, heb je ze al lang en hoe houden ze zich. Ging het inrijden makkelijk, en welk type heb je?
Ik zit zelf te denken aan het type met de veters van elastiek.

Ik hoor graag van jullie

Groet, Brandweer

Dennis

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:18

Ik heb een paar 2e hands Derby laarzen, ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Ik heb ze nu een maand of 4, al is het in die tijd amper van rijden gekomen(heb ze misschien een keer of 15/20 gebruikt.

senga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:59

ik heb ook een paar dery's.ook die met elastieke veters.Ik rij heel veel en ondanks dat ik ze zo vaak gebruik zijn ze nu na 3 jaar nog helemaal super.Ik heb al vele soorten uitgeprobeerd maar derby blijft bij mij het beste.Maar iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen ervaringen mee

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:05

heb er ook maar die zijn al 10 jaar oud van de tijd dat er nog leren zolen onder zaten
Heb al 3 keer nieuwe zolen er onder moeten laten zetten ( heb er toen meteen toen ik ze kocht rubber zooltjes onder laten zetten) Ik doe er alles mee zelfs door de wei en blubber paard wassen door het zand over de weg echt alles
Heb ze dagelijks aan en op zaterdag zelfs heel de dag en ze zijn nog heel goed rij er zelfs nog wedstrijden mee
De nieuwe derby's zijn wel van een dunner leer zijn niet zo stijf meer en de bescherming aan de zijkant zit er niet meer in ( dat maakte dat de laars zo stug recht blijft )

Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:33

Hoi Brandweer,

Wij verkopen wel Derby rijlaarzen met veter en rits. Model Soft Jumper. Daarnaast hebben we nog Rectiligne, Cavallo en Petrie laarzen.

Ik zou zeggen, kom eens kijken. De koffie staat klaar.

Succes

Cassielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:37

ik heb ook de derby soft jumpers (elastieke veters) bevallen kmij ook erg goed, zitten lekker en sluiten goed aan bij je enkel. en de rist is helemaal tot onder.... echt hele fijne laarzen!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:26

De softjumper is een super laars. 290 euro, maar dan heb je ook wat goeds.
Enige nadeel vind ik: de rits tot onderen. Staat goed, maar de spoor drukt nu tegen de pees achter, net boven je hak. Er is geen vesteviging bij de hak achter. Hier loopt de rits ook nog.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:31

Ik heb ze ook, 2 paar

1 paar van een nog wat ouder model (met wat rondere neuzen), en die doen het nog steeds prima! Zijn erg fijne laarzen, alleen omdat ze wel eerg oud (en al heel vaak opgelapt zijn; nieuwe zool, wijder gemaakt, rits in gezet, opgerekt, enz) zijn heb ik er een nieuw paar bij laten maken voor wedstrijden!

Dat paar bevalt me ook heel goed, alleen omdat ik ze niet zo vaak aan heb zijn ze dus nog steeds niet helemaal ingelopen. Deze hebben wat spitsere neuzen dan mijn oude (heb liever rond model, maar dat heeft meer met mijn voeten te maken )