ervaringen Prestige en Euroriding?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ervaringen Prestige en Euroriding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:48

Ben volop bezig met zadels proberen en ben nog steeds aan het twijfelen wat ik moet nemen.

Van mijn Ainsley krijg ik enorme last van mijn rug dus deze moet echt weg. Helaas, want hij is nog geen jaar oud en weinig gebruikt.

Nu zit ik in dubio welk zadel ik moet nemen.

Heb tot nu toe het fijnste gereden op een Prestige Top Dressage en Euroriding Luxor en Diamant.

Wat zijn jullie ervaringen met deze zadels?

Zilly

Re: ervaringen Prestige en Euroriding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:52

Ik rij op een Euroriding Diamant, en ik vind het persoonlijk een wereld-zadel.
Hij pas precies om het zo maar even te zeggen, alle wrongen zitten voor mij precies goed, en het zadel heeft een lekkere zachte zit.
Voor mij in ieder geval geen ander zadel meer, maar daar zijn uiteraard de meningen over verdeeld.
Ik zou ze gewoon allemaal even uitproberen en kijken wat jij het lekkerst vind zitten, en wat het beste op je paard pas

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:55

het is heel persoonlijk... emmers heeft deze zadels allemaal wel liggen. ik zou zeggen: ga eens zitten

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:02

ik kon idd ook niet kiezen tussen deze twee! Ofja tussen de Euroriding Luxor en Prestige Leonardo D. Ik heb voor de Prestige gekozen. Op die euroriding kon ik op zich relaxter doorzitten maar die zat iets té als een luie stoel en die zweetbladen zijn ook wat meer naar voren gebouwd. Ik heb het idee dat ik op de Prestige netter zit, dan voel ik mn zitbeenknobbels ook echt. Ik ben wel helemaal fan van de keilkussens van de luxor! Maar bij Prestige kan je ze ook met keilkussens kopen. Als je paard een beetje een gewelfde rug heeft zal de Prestige wel super liggen. Maar ik denk dat je ze gewoon allebei even moet proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:23

Ik heb nu de Luxor, Diamant en Top dressage alle 3 op mijn paard uitgeprobeerd.

Vanavond komt er iemand met zijn Luxor naar mij, die wel hem verkopen (voor klein prijsje ) als deze past bij beide (times weet ik zeker, bij mezelf nog niet ) dan neem ik hem en anders laat ik drunen komen met alle 3 de zadels die ik dan ga uitproberen op timeless.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:05

Ik heb zelf de Euroriding Diamant. Ik ben bij het Drunens ruiterhuis geweest en daar diverse zadels geprobeerd. De luxor zat daar het lekkerst en het zachtst .
Ze zijn toen bij mij thuis komen passen en de Diamant paste beter dan de luxor. Ze lagen allebei perfect op mijn paardje. Ik had er vooraf al bijgezegd dat hij een smalle, zeer hoge schoft heeft, dus daar houden ze dan al rekening mee.
Ik zat in de Diamant zelf rechter en soepeler volgens Bart, de zadelpasser, terwijl ik in de Luxor iets in elkaar zakte, vandaar dat ik de Diamant gepakt heb.

Altijd verstandig dus om iemand te laten kijken naar hoe jij zelf in het zadel zit en niet alleen of het zadel goed op je paard past.

Veel succes ermee