Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Maar soms is dat gewoon niet te doen.
Zolang je bijrijder goed rijd en lief is, heeft je paard er alleen maar voordeel bij.
? Ik heb nooit geen bijrijder nodig gehad. Nu eigenlijk ook niet, maar ik merk dat ik zelf niet altijd aan rijden toe kom. En ik wil gewoon voorkomen dat hij al vanaf zijn 14e begint in te kakken. Daarnaast is het een paard wat slecht tegen veranderingen kan. Dus ook een andere ruiter wil hem nog wel eens doen laten blokkeren. Nu heb ik iemand die gewoon rijdt en voor sjaak vind ik het goed om nog een keer het proces te doorlopen om ook met een andere ruiter zich te kunnen gedragen en niet in de war te raken als ik er weer op stap en een dag later mijn bijrijder weer.
.
) (Drenthe)

wel dat het dier in zijn waarde wordt gelaten en je beide dezelfde regels hanteert. Zeker bij een jong paard, maar ook bij de oudere paarden. Ik en mijn bijrijdster hebben ook een ander niveau, maar ze zit niet aan hem te sjorren en te trekken. We hebben de normale omgangsregels besproken en ze heeft nu les van dezelfde instructrice. sjakie schreef:Ik vind het zelfde niveau nog niet eens belangrijkwel dat het dier in zijn waarde wordt gelaten en je beide dezelfde regels hanteert. Zeker bij een jong paard, maar ook bij de oudere paarden. Ik en mijn bijrijdster hebben ook een ander niveau, maar ze zit niet aan hem te sjorren en te trekken. We hebben de normale omgangsregels besproken en ze heeft nu les van dezelfde instructrice.
op m'n gezicht sta te kijken
bobbie1 schreef:Bedankt voor al jullie reacties. Het gaat om een draverruin,die net een half jaar onder het zadel is,en net het galopperen onder de knie krijgt enzo,daarom heb ik er ook wat meer moeite mee,omdat ie alles nu nog aan het leren is.Maar goed voor het paardje is het beter. Ik maak nu ook genoeg tijd voor hem,kom vaak 2 keer per dag.Maar ik trek het gewoon niet meer,en mijn honden willen ook aandacht.